Tuesday, April 20, 2010

MUNCUL KEMBALI (723)

BN menang

SALAM, untuk tempoh terdekat ini saya tidak ada banyak masa untuk kemaskini blog kerana terpaksa memberikan banyak masa kepada kepelbagaian usaha untuk memulihkan perniagaan gara-gara saya menjadi mangsa orang yang saya anggap sahabat tetapi MERUPAKAN PENGKHIANAT YANG SANGAT CELAKA.

Kerana ANGKARA CELAKA, saya sengsara ekoran pemindahan nama Mingguan Wasilah yang kini jadi gemulah, kerana ANGKARA CELAKA oleh manusia yang saya sangka sahabat rupanya pengkhianat, Mingguan Konsep saya juga sudah jadi gemulah, KDN tidak menyambung permitnya.

Segala-galanya berlaku kerana ANGKARA CELAKA manusia-manusia celaka yang saya anggap kawan dan sahabat rupanya adalah CELAKAAN-CELAKAAN yang sepatunya mati dibaham harimau atau buaya, paling debek pun dipanah petir. Saya dalam keadaan sangat MARAH dan KECEWA.

Untuk menebus kegagalan oleh ANGKARA CELAKA manusia-manusia CELAKA, maka saya terpaksa renggang dari rakan-rakan penjenguk blog ini untuk suatu tempoh yang sukar untuk saya pastikan kerana kini saya tepaksa berada di luar rumah dari pagi hingga tengah malam.

Manusia yang CELAKA itu adalah pendukung Pas dan PKR yang sepatutnya tidak ikut perangai orang Umno yang kononnya berkarat dan berkerak dengan segala macam kejahatan dan kemungkaran. Hakikatnya orang Pas dan PKR lagi busuk perut dan busuk mulut dari orang Umno/BN.

Orang Pas dan PKR kena sedar bahawa angkara seekor kerbau yang bawa lumpur, sekandang kerbau akan turut sama terpercik dan terlumur oleh bau hanyir lumpur. Misalnya walaupun hanya 'kemaluan' yang terlibat dalam perbuatan zina, yang akan menanggung siksa kerana hukuman ke atas dosa 'butuh nilai murah' adalah si pemilik 'palat' dan bukan hanya terhad kepada 'palat' kepala berkurap sahaja.

Sebenarnya saya tidak bercadang untuk ikut campur memberi ulasan terhadap PRK Hulu Selangor kerana saya takut tidak adil, gagal kawal emosi kerana yang bertanding dalam pilihanraya itu partinya adalah yang di dalamnya terdapat MANUSIA CELAKA lagi MENCELAKAKAN, turut dibantu pula oleh parti yang di dalamnya juga terdapat MANUSIA CELAKA lagi MENCELAKAKAN!

Pun begitu ada desakan melalui email dan SMS supaya saya memberi ulasan/pandangan walaupun ringkas. Saya tidak tahu sama ada kerana emosi atau mimpi siang hari, namun saya percaya dengan firasat saya, BN AKAN MENANG DENGAN MAJORITI 2,000 KE ATAS di Hulu Selangor.

Malah pada pilihanraya umum ke-13, Selangor akan ditawan kembali oleh BN. Kecuali Pulau Pinang, kalau pun PR mampu bertahan di Kedah dan Kelantan, ianya hanya dalam keadaan 'majoriti sakit'.

Pencapaian BN akan melonjak. Antara faktornya adalah dalam diam-diam, BN yang berdominasikan Umno sedang melakukan pemurnian dalam pentadbiran yang mana apa yang dilakukan itu akan diperasani oleh rakyat jelata dalam tempoh terdekat, sekali gus mereka akan sedar bahawa PR hanya beretorik.

Jumlah MANUSIA-MANUSIA CELAKA dalam PR kian bertambah dan ianya adalah merupakan antara senjata pemusnah yang datang dari dalam PR sendiri bagi menyumbang kepada kemusnahan parti-parti dalam PR terutama Pas dan PKR.

Kepada pengundi-pengundi di Hulu Selangor, berpolitiklah secara releven dan berjejak di bumi nyata, jangan terus hanyut dalam lautan retoriksme. UNDILAH BN dan ANDA AKAN MENJADI PENYUMBANG SAHAM KEPADA pemurnian pentadbiran yang akan mensejahterakan rakyat jelata tanpa mengira bangsa, fahaman agama dan adat resam!

16 comments:

Anonymous said...

Salam tok cik..

Kena sabar dengan segala dugaan.

Sebab Allah dah janjikan kebaikan selepas ini.

Anonymous said...

Pemimpin dio hok kato parti dio baik, mulio, molek..

Tapi gat.. pemimpin dio ngan juak2 dio peranga supo hablih (setan).

Ore lain hudoh, jahak dan buruk..

Bilo dio kata gitu (parti dio molek), sedap la dio nk buat onar atau buat jahak..sebab penyokong dio dok berasa baik sokmo..terlindung lah segala kemungkaran..

Rasuah dipanggil hadiah/sedekah.

pemudacakna said...

post ini menyebabkan saya faham kenapa sudah lama tidak muncul. Sabar adalah tanda orang beriman. Tapi kadang-kadang kesabaran tidak dapat dipertahankan kerana kita hanyalah manusia biasa... bukan malaikat.
Sesungguhnya Allah mengetahuinya...
Ada logiknya saudara MKJ berkata sedemikian...

joostspring said...

pdi molek abg li kita main angin...

org2 pas pun xbrani nak kata abg li kecek huduh sbb abuya ajis pun kata celaka jgk...kahkahkahkah..

kl buleh abg li sebut r nama celaka yg telah mengcelakakan abg li tu..

senang skit supaya kita buleh tahu puak2 celaka hok duk ada dlm pr pas tu...

p/s:bersunggoh molek org2 pas hok duk celakakkan zaid dulu pasal isu murtad,hudud pakat duk jilat jubo zaid...bisa zaid ni,tubik bn trus insaf..kahkahkahkah.

john..

pintu keinsafan dan taubat tu ALLAH bukakkan kpd org2 isle PR je ke wei...

Kecewa Dgn Keliangan Wasilah Dan Konsep said...

Marah benar MKJ. Bawa mengucap. Jangan ikut mulut celupar Nik Aziz. Saya yakin orang yang khianat pada MKJ akan turut dikhianati oleh rakan sendiri

Anonymous said...

kesian

Mamat 6/9 said...

Sapo orangnya Encik Meli? Kalau saya tau orangnya, saya nak bagi kentut kepal.

john said...

Salam...

lamo baru buleh mengomen..malang sungguh abe li kito..padae keno wak nak yo ko ore jah..ingatko beringat doh lepas keno kes ari tu (akhbar tanpa permit) terbaru? ado pulok kali ni kena kecing ko ore pas lagih. Tengok pado artikel2 sebelum2 nih macam berpatah arang doh denga pas! tak po la abe li eh keno beringat semula lah...

Pasal Bn menang hulu selangor tuh masing2 pendapat..tanyo joots dio kato menang BN tanyo ambo nyo menae PKR, tanyo ambo kalu ngundi diPutrajaya pun ambo kato menang PR ko guano weh pengomen2 sekalian..

p/s:lamo tok dengar kaba joots..ingatko masuk PAS doh..joots demo ado jugok dok time set2 umno kb gilo 'sakok' nok bangunan Zaid di k.bharu mareng?

Dulu Pas Lloni Umno said...

Abe Li kita marahkan PR (Pas + PKR)bukan main tetapi ambo nampak Kak Lah (Tok Ngulu Kak Lah, bini Abe Li ada di Hulu Selangor, sertai orang Pas yang lain berkempen. Bagi ambo pelik.

melikapakjangak said...

Saya bukan marahkan Pas, PKR atau Umno. Parti politik jenis mati dan kaku. Marahkan parti sama seperti marahkan batu dan kayu.

Saya marah dan sedihkan orang dalam parti yang tindakan tanduk mereka bertentangan sifat, sikap dan amalan hidup yang bercanggah dengan dasar dan matlamat parti.

Saya tidak pernah halang bini saya untuk bergerak cergas dalam parti sesuai dengan minat dan kecederungannya. Dia meminati bidang politik.

Sebagai orang politik dan memang patut sertai kempen bila ada pilihanraya.

Saya sendiri tidak berparti politik tetapi bukan buta kayu dengan politik kerana tugas dan hidup saya sentiasa terdedah dengan politik dan orang parti politik.

joostspring said...

sorry r john...

kawe bkn duk dikelate..

nik ajis demo xmampu nak sediakan peluang pekerjaan tuk graduan2 engineering ni...bkn stakat engineering jah,pengurusan,it dan segalanya la nik ajis xmampu nak sediakan...

nsb baik ada kilang di PC hok peninggalan BN dulu...kl dok gak xdok seko buta engineer hok keja di kelate(except company consultant kecik2 n kelapa sawit)

melikapakjangak said...

ULANG POSTING DENGAN PEMBETULAN EJAAN DAN KEMAS KINI.

......Saya bukan marahkan Pas, PKR atau Umno. Parti politik jenis mati dan kaku. Marahkan parti sama seperti marahkan batu dan kayu.

Saya marah dan sedihkan orang dalam parti yang tindak tanduk mereka bertentangan dengan sifat, sikap yang hidup berpandukan al-Quran dan hadis, yang mengamalkan amalan hidup yang bercanggah dengan dasar dan matlamat parti.

Saya tidak pernah halang bini saya untuk bergerak cergas dalam parti sesuai dengan minat dan kecederungannya. Dia meminati bidang politik.

Sebagai orang politik bini sayta memang patut sertai kempen bila ada pilihanraya.

Saya sendiri tidak berparti politik tetapi bukan buta kayu dengan politik kerana tugas dan hidup saya sentiasa terdedah dengan politik dan orang parti politik.

john said...

Untuk joots...

kito bekeceks dale konteks dale negaro dulu joots..demo kato ore kelate ramai dok hijroh kat luar sebab tak dok kijo?..tapi demo tahu ko dok demo2 hok kijo luar ni hatar duit bule2 masuk ko akaun mok pok dio dikelate termasuk demo? ko mok pok demo buke dok kelate? kalu buke dok kelate tok soh bekecek laa..

dale konteks antarabangsa joots, demo tahu ko dok golongae pofessional/tenago pakar ratus ribu tok ser kelik ko m'sia? golongae ni sipae duit pun buke dale m'sia! tok2 M'teri demo tuh acu cek akaun dio ado ko dok diluar negaro? bakpo jadi lagu tuh..ekonomi M'sia bawaoh Najib kae hebat bagi demo...sedar2 la joots eh..sapa bilo..MASA UNTUK BERUBAH!..bok kato isyam tuka tiub ekonomi m'sia ekonomi TERKANGKANG!

Anonymous said...

.. dulu ketika Allah berfirman.. ada yang akan di murka & diusir dari syurga... semua malaikat sugul, minta Azazil doakan agar dijauh dari hukuman Allah itu ... Azazil berdoa untuk mereka.. tapi dia tidak untuk doakan sama dirinya kerana terlalu yakin dia orang termulia, "tidak celako"... akhirNYA dia CELAKO kerana sifat takaburnya itu..

.. sifat budaya yahudi sehingga hari ini mereka merasakan diri mereka saja manusia pilihan Allah... mereka merendah & melaknat semua bangsa lain selain dari orang yahudi... hari ini bagi mereka menipu, menindas, menganiaya. atau membunuh orang2 dari bangsa selain daripada yahudi adalah tiada apa2 kesalahan, dosa, pencabulan hak asasi ... buatlah apa saja ...tak kisah.. sepertilah hatibudi wartawan2/editor2 utusan melayu yang lebih buruk dari bloggers2 celako tu .... menjalankan tugas mengaibkan manusia2 lain ketika mereka tidak perlu lagi pada Umno... tapi memuja mereka ketika menjadi aset kepada Umno..... sipakah yang lebih celako dari para orang2 yang dicelakakan oleh en. meli..??? hehehe....Di PRK Hulu Selangor ni. adalah en meli bermaksud.. baiklah pilih HINDU dari MELAYU...??? Mana PURKASO.. tiada suara ke....HINDU ke..MELAYU ke...??

Anonymous said...

untk anom...April 22, 2010 5:12 AM

"...Di PRK Hulu Selangor ni. adalah en meli bermaksud.. baiklah pilih HINDU dari MELAYU...??? Mana PURKASO.. tiada suara ke....HINDU ke..MELAYU ke...??

NMPOK BODO BENAR BUDAK NI NNULIS...DOK TANYO LAGU TU...BUKANKAH PAS PUN DOK BERJUANG TANPA BATAS KAUM DAN AGAMA...? KATO PAS DAN KEADILAN TIDAK MEMPERJUANGKAN 'BANGSA/KEBANGSAAN' ADO DOH SLOGAN 'PAS UNTUK SEMUA'...BAKPO BUDOK NGOR NI DOK TANYO SOALAN LAGU NI?...KAN BN KATO KITA NI SATU MALAYSIA!..MU TAK TENGOK TV, TAK BACA SURAT KOBA KO...KO MU BACO BLOG PAS NGAN KEADILAN JAH! ...BUDAK WEIH!..MASO PILIHE RAYO MULO, TOK GURU MU TU DOK ATAS PENTAS DAP...TULONG NGEPEN KO CALON DAP!...MU INGAT KO DOK..? PAH DOK TANYO MELI LAGU TU....DUGA AKU GAK...!!!!! BODO-BODO X SOH MAIN PARTI!

joostspring said...

john...

org mlysia g keja luar negara sbb GAJI lbh mahal....

org kelate g keja luar kelate sbb XDOK KEJA di kelate...

hok ni demo kena faham!!!!

jgn duk lps kesalahan dri sendri dan nak cari kesalahan org lain gak!!!!