Thursday, May 27, 2010

MUNCUL KEMBALI (738)

Roket jubur taik: boleh masuk akal ke?

SAYA ditanya soalan berbentuk provokasi: boleh masuk akal ke tuduhan Datuk Seri Anwar Ibrahim meliwat, yang bertanya sebut ROKET JUBUR TAIK.

Susah untuk saya jawab. Sehubungan dengan itu saya menyeru diri saya sendiri dan juga sekalian makhluk di langit dan di bumi supaya jangan mudah berprasangka buruk.

Dalam kes Datuk Seri Anwar Ibrahim, hanya Allah, beliau sendiri (Anwar) dan si pendakwa yang mengaku diliwat yang benar-benar tahu. Orang lain hanya boleh buat andaian liar dan dosa kering.

Soal masuk akal atau tidak, susah nak diberi jawapan muktamad. Umat Nabi Lut a.s dilaknat kerana melakukan perbuatan terkutuk seks sejenis. Maknanya kes seumpamanya ada berlaku di kalangan manusia sebelum umat Nabi Muhammad s.a.w.

Sama ada umat Nabi Lut a.s. ROKET JUBUR TAIK/LIWAT atau melakukan seks sejenis dalam bentuk macam mana, sukar untuk dipastikan kerana tidak ada seorang manusia pada zaman Nabi Allah Lut a.s. pun yang hidup pada zaman ini.

Yang pasti perlakuan laknat umat Nabi Lut a.s. sangat dilaknati sehinggakan Negara Sabak diterbalikkan dan dilenyapkan dari muka bumi. Kisahnya ada terkandung dalam al-Quran, Maknanya perlakuan laknat umat Nabi Lut a.s. yang derhaka memang ada berlaku.

Kalau nak dikira benda yang tidak musabah berlaku, sebenarnya banyak boleh berlaku dan bukan menjadi perkara mustahil. Mayat wanita disetubuhi, kes masukkan alat kelamin lelaki ke alat sulit lembu betina, kuda betina, kambing betina dan sebagainya ada berlaku.

Kanak-kanak umur lima tahun dirogol (termasuk oleh datuk sendiri), bapa rogol anak perempuan sendiri, bapa saudara rogol anak saudara perempuan, abang atau adik lelaki rogol adik atau kakak perempuan dan lelaki buta rogol wanita celik pernah berlaku.

Bapa berzina dengan anak perempuan sendiri, anak lelaki berzina dengan ibu kandung, adik beradik kandung berzina sampai melahirkan anak, menantu lelaki berzina dengan mertua perempuan dan menantu perempuan berzina dengan mertua lelaki dan banyak kes lagi, juga ada berlaku.

Semuanya tidak munasabah kepada kita yang berfikir secara waras tetapi bila nafsu menggila oleh bisikan syaitan yang menyesatkan, tidak ada perkara mustahil yang boleh jadi tidak mustahil dan tidak munasabah boleh berlaku.

Dalam kes sama ada munasabah atau tidak kes DATUK SERI ANWAR IBRAHIM ROKET JUBUR TAIK, ada baiknya kalau kita jangan ambil peduli dan serahkan kepada mahkamah menentukannya.

Pihak pendakwa dan pembela merupakan mereka yang pakar dalam berhujah berdasarkan fakta masing-masing.

Kita sebagai orang awam tidak patut menjadi peguam pendakwa, peguam pembela dan hakim yang tidak bertauliah sehingga boleh membawa kepada berpuak-puak kerana berpuak-puak sesama Islam (memutuskan silatur-rahim) dilarang.

Kita kena terima hakikat apa yang berlaku sama ada kita suka atau tidak, sama ada benar atau palsu ada hikmahnya untuk kita jadikan iktibar supaya kualiti keislaman, keimmanan dan ketakwaan kita lebih menokok sesuai dengan peningkatan usia kita yang bermakna kita semakin dekat dengan pintu kubur yang KATA MARI dan rumah pula kata PERGI.

16 comments:

joostspring said...

sapa org pas or penyokong2 pas kat sini yg brani tuk menafikan or kata pengomen di blog kickdefella bernama aman b.daud ni menipu pasal fasa 6(11) perlembagaan pas???

"Mengenai kempen PAS yang menjanjikan al-Quran dan Islam, sama ada yang dicatat dalam perlembagaan tubuh PAS mahupun yang dilaungkan oleh pimpinan mereka hanyalah pura-pura dan bohong, kerana yang sebenarnya segala tindakan PAS TERKUNCI dengan fasal 6(11) perlembagaan tubuh PAS yang menyebut: “TIDAK TERKELUAR DARIPADA BATAS PERLEMBAGAAN DAN UNDANG-UNDANG NEGARA”. Dengan itu walau apa pun juga perancangan dan tindakan PAS, sama sekali tidak boleh terkeluar daripada kehendak perlembagaan negara sama seperti UMNO dan parti lain di Malaysia ini. Kempen dan laungan pimpinan PAS yang mendakwa mereka akan mengikut al-Quran dan al-Sunnah adalah tidak bermakna; kerana fasal 6(11) itulah kunci segalanya. Tidak siapa pun boleh terkecuali daripada batas perlembagaan negara Malaysia"

huhuhhuhuhu....

malu wei...perlembagaan pas yg konon2nya berlandas kan al quran dan hadis ni DILULUSKAN OLEH BRITISH..

nak laksanakan islam ni kena mintak izin dgn org kafir ke wei...ngecing pah cerah liPAS ni..

P/S: Jawab john jgn tak jawab...byk benda wei tahu bila baca tulisan aman daud tu...bleh dibukukan tulisan2 dia tu...

john said...

Joots panggil ambo jawab...

Pasal perlembagaan tu joots?..ambo suko dulu deh..ha..ha..ha..ha...

Si Aman nga demo diharap ore umno lah buke pas! dan kalu buleh demo tak yoh rusing la. Kalu dae namonyo islam, mu keno ikut islam yang terbaik lah. islam terbaik hok quran suuh la hok jadi panduan..tok perlu nok ikut perlembagaan sebab dio tok langgarpun perlebagaan tuh.Demo keno inghat jugok joots.. Mano2 pertubuhan ko parti ko organisasi ko hok berdaftar dale M'sia ni semuonyo ado syarat yang mesti keno ikut perlembagaan. kalu mu tok ser ikut jadi haram macam komunis pulok! hok ni pun tok leh mikir pah kato aku riak dan takbur pulok!

Aku lemoh set2 umno-apko bakpo yang sikat gitu lalu mikir nih? tak dok modal doh ko? perlembagaan tu di gubal dan diluluskan sekironyo majoriti 2/3 DAN perlembagaan jugo buleh diuboh sekironya dapat kelulusan 2/3..doh katolah PR buleh 2/3..lagu mano weh joots? dan demo keno ingat panduan Al-quran dan Sunnoh ni hanya terpakai untuk ore islam jadi tok perlu nok pakso2 ore buke islam melalui perlembagaan.

Payoh la kalu dae dok dale umno nih, pakat jadi tok credik blako..come'on la joots..malulah denga umno demo tu koho lamo koho ngarut..demo nok habis modal doh tu..

Joots..kalu mu celik la...aku nok suruh mu banding kelulusan akademik calon2 pas ngan calon2 umno, ikut negeri manopun tengok sapo lagi tinggi kelulusan? jange tengok sapo hok kayo..hok bisnesman memang ambo ngaku dululah kaloh pas bab2 tu..tengok akademik!..aku raso nga mu tinggi akademik mu nga calon2 umno-apko tuh..wassalam...

p/s:aku lepas sheikh dok kuca taik..lamo doh tok baco blog dio..

Anonymous said...

betul tu en. meli.. rumah kata GI, kubur kata MARI...

Tapi koho tua koho galak dok buat DOSA kering...... Orang bodo (bengat) selalu berlawan secara "kecek nyapon" (mencarut), aibkan peribadi orang atau keluarga orang, kerana tak leh nok lawan secara prinsip & fakta!

Perangai/ otak budak2 macam tu... dia ingat orang lain bodo serupa dio jugak.

Sejak Anwar bukan berjawatan, dihalau oleh UMNO macam kucing kurap ... dari hari tu semua yang berkait dengan Anwar ..jahat belako.. bahkan kononnya perkara2 masa Anwar sekolah pun di cungkil.... Semasa Anwar dipujuk kedalam UMNO pada 1982 dulu... bakpo tak nampak ko SB2 Polis, UMNO perangai jijik Anwar ni.. sampai le pada 1998... Tak nampak ke ketika tu.. dok junjung Anwar bila berdepan dengan PAS...

Sebenarnya pada ketika itu Anwar adalah aset UMNO berdepan dengan gelombang Revolusi Islam Iran 1979 & Perang lawan komunis Rusia di Afghanistan... Anwar sememangnya bukanlah sekadar nak cari makan dalam UMNO .. banyak perubahan2 & jasa2 beliau sampai hari ini.. dijilati oleh UMNO... tapi bila terasa oleh Mahadir, yang Anwar mengamcam dia, maka dia bawa seluruh UMNO untuk jaga PM Mahadir & Keluarganya... sampai hari ini UMNO & jentera kerajaan UBN jadi hamba Mahadir!

Itulah wajah UMNO sebenar buat baik kerana ada udang disebalik batu, bila dah terlepas bala.. tangan yang membantu digigitnya sampai putus... begitulah nasib PAS semasa UMNO tersepit selepas peristiwa 13 Mei 1969.. dan Anwar juga menanggung padah yang sama kerana termakan gula2 UMNO dahulu.... APAKAH MELAYU SAMPAI KEHARI NI MASIH DIPERHAMBA BAGAIKAN KAUM BANGSAWAM MELAYU FEUDAL BAGI MENJAGA KEDUDUKAN MEREKA? Itulah sebabnya Hang Jebat, Laksamana Bentan, Dato Maharaja lela, Tok Gajah, Tok Janggut, Dato' Naning, Mat Kilau ... mengamuk membunuh segala pengampu, pembodek, penfitnah & perasuah Raja Melayu dulu kala... Kerana watak2 kitol, patih kerma wijaya, raja mendaliar, dll .. yang tamak harta & kuasa.. tindas rakyat jelata... masih bermaharaja lela dalam UMNO hari ini...

Kalau selagi melayu tidak "ajar" kedajalan UMNO hari ini.. pintu laknat & bala semakin hampir.....

Sekiranya Melayu bersatu dalam PAS dan menguasai 2/3 ADR, mungkin senario politik melayu baru akan berubah .................... hanya 1pandangan, 1harapan, 1malaysia ,,heh heh heh heh ,,,,,,,

Unknown said...

Rasanya setiap penjengut blog ini
akan merasa lega dan tenang bila baca tulisan meli yg tersurat tapi
yg tersurat ikut masing2 faham lah.
tapi yg terasa sakit kepala sikit
tentang pengurusan pentadbiran kewangan negara terasa ada kelemahan2 sehingga pak menteri sendiri menjangga akan menghadapi
situasi yg burok pada 2015.apa tidak kalau wang rakyat di belanja
dgn tak bertanggonjawab buat macam
duit mak bapak (setiap pm malaysia)
seakan raja tidak berlembagaan kalah raja2 melayu.rasuah,ketirisan
pembaziran dlm projek2 yg kosmetik.
1malaysia rakyat di porak perandakan. saya harap pm belajar
dari ketua menteri p.pinang mentadbir ekonomi negara.

Anonymous said...

katalah PRU13 pakatan rakyat dapat tampok pemerintahan Malaysia, apakah harga minyak dan barang asasi lain akan diturunkan, boleh turun macam tu aje ker? kalau peniaga taknak turun harga macamana? Hukum Islam akan terus dilaksankan ker? Arak dan judi akan terus dipantau secara serius ker? dan banyak lagi isu2 berbangkit, yg kalaulah Pakatan Rakyat dapat mengeluarkan model perlaksanaan yg praktikal dan bukan retorik politik, (Orang Atas Pagar ini)..mintak Saudar John al PASI dapat bagi pandangan beliau sebagai penyokong tegar PAS...

Anonymous said...

Saya, orang atas-bawah pagar,... yakin jika kerajaan yang baik tadbir urusnya, tanpa rasuah & tidak membazir dengan kepentingan individu... sistem ekonomi & sosial negara akan cemerlang.

Pemimpin2 kerajaan tak boleh berjoli dan khianati harta negara. Mereka perlu amal & buktikan tidak suka berlagak kaya & hidung tinggi dengan jawatan pembesar dalam kerajaan.

Ketamakan harta & kerakusan kuasa ==> pusat kedurjanaan pemimpin2 kerajaan UBN hari ini. Suara rakyat dianggap "pariah", suara pembangkang dianggap "penjenayah". Sedangkan mereka mempunyai hak yang sama seperti ahli2 kroni UMNO/BN... Inilah kebongkakan sombong bodoh/ bodoh sombong UMNO/BN hari ini. Akhirnya tanah air kita banyak sudah tergadai oleh UBN kerana rasuah atau nak bayar hutang atau kerugian ... hasil pembangunan ikut hawa nafsu para pembesar yang berlagak agung tu.... Tolaklah pemimpin2 yang dok berjoli & suka tindas dengan guna hak/ kuasa rakyat... UMNO adalah liabiliti Melayu sekarang... PAS adalah alternatif melayu yang paling relevan sekarang...

Saya amat pasti jika selain UBN memerintah, katakan pakatan yang memerintah..... kita tuntut...

SUBSIDI UNTUK RAKYAT UMUM kita pertahankan,
manakala
SUBSIDI BESAR UNTUK KAUM KAPITALIS & KORPORAT KRONI kita hapuskan ....

Perlaksanaan undang2 berdasar konsep KEADILAN SOSIAL & KEKUDUSAN ALLAH bukan mengikut status sosial feudal & runtuhan syaitan serta hawa nafsu serakah ...

Bagi mereka2 yang pesimis, skeptikal atau ragu2 dengan sistem Islam .. itulah tanda hati yang berpenyakit syirik atau nifaq... Mengikut maksud alquran, mereka2 ini lah akan bersama2 ahli2 kafir dalam neraka jahanam nanti...

melikeristerbang said...

kah kah kah!
guano meli?
ambo kure dengar!
jubur Cfool kena rodak,
mu nak serah ke mahkamah,
nasib mu dah meli,
tu la duk saing dgn ore UMNO.

kah kah kah!
meli oh meli,
kalu beruk boleh kecek,
beruk pun kata belawak,
kalu batu boleh dengar,
batu kata kerja gila,
kalu bate kayu boleh nampak,
bate kayu kata kerja gong,
tektik paling bodoh yg UMNO cipta,
jubur Cfool dirodak nuar,

kah kah kah!
kes ni meli,
buke sekali ni,
kali kedua dah,
semua ore malu,
cerita liwat hak ni kali kedua dah,
demo tak ingat ke meli,
ke demo nyanyok dah?,
hak pertama dulu tak jaya,
polis malu!
pikul lembek mani nuar,
hakim malu,
hakim cekelat huck,
jubur sapa kena rodak?,
jubur zizan drebar nuar,
tak puas sore,
jubur budak indo,
hak paling tak manasabah,
jubur mamak,
umur 5o, bulu supa lalang,
habih ore malu,
melayu habih jadi gila.

kah kah kah!
aku malah nak berujah,
malah nak teken,
demo gi tanya ore UMNO,
biar hak juruh sikit,
jange hak duk make rasuah,
awang adik jange juga,
judi pun dia kata halal,
demo tanya molek, ikhlas,
kalu 10 ore demo tanya,
7 ore royat tak caya,
kalu tanya 100 ore,
70 ore jawab kerja bodoh,
baik demo kempen tukar,
tukar hak buat tektik bodoh ni,
ore UMNO buke seore.

Anonymous said...

Hujah melikeristerbang ni hasil tarbiyah n.ajis yang kononnya Tuhan jugak samseng dan mencarut. Ni lah orangnya hasil daripada usah dan dakwah PAS. Alhamdulillah !!!

Anonymous said...

Hujah melikeristerbang ni hasil tarbiyah n.ajis yang kononnya Tuhan jugak samseng dan mencarut. Ni lah orangnya hasil daripada usrah dan dakwah PAS. Alhamdulillah !!!

joostspring said...

john..

mu ngarut gapo tu??

se habuk mu tak jawab..duk bebel kokse...srupo ore minum tuak mase jah mu nulis...xtahu skara..

wakakakakakak....

org kecek pasal perlembagaan pas..mu g bahe perlembagaan mlysia buat gajah rimau...

xhbs john kl kata gajah rimau...mu dgn nik ajis jah betul dlm dunia ni...

hidup r dlm serban nik ajis mu tu

Anonymous said...

Soalnya mengapa Anwar tidak berani bersumpah....sedangkan Saiful telah bersumpah...
Maknanya cerita ini bukan mengarut lagi...mengapa kita tidak berani percaya???
Mengapa kita duduk disebelah orang yang pengecut itu...sedangkan orang yang mengaku kita kutuk????
Adilkah kita????
Soal masuk akal atau tidak tidak timbul lagi kerana apa yang kita fikirkan tidak sama dengan orang lain fikirkan....
Semuanya tidak mustahil kalau nafsu menguasai diri...

Samat said...

Saya setuju dengan anda. Saya setuju dengan apa yang Meli nukilkan, banyak yang bagi kita mustahil menjadi tidak mustahil dalam bentuk perlakuan manusia.

john said...

Joots..joots..sikat sungguh mu mikir padae doh denga taraf pencacai demo tu. hujoh ambo atah butir demo kato tok tau skara..penat2..aku tok ser hurai doh padae hok tu jah...tggu posting lain pulok.

kata joots
"hidup r dlm serban nik ajis mu tu" - kalu buleh lagu tu aku nok nyo joots..doh mu nok duduk dale smutar sapo?..Dolloh Sa'amoh?..Tok Peti Perok? Tn guru Awe Adek? Tok Pekase Brehim Ali..ko Tn guru Murujib?

joostspring said...

baik aku duk dlm semutar ust uthman el muhammaedy....

langit dgn bumi kl banding dgn nik lajis...

Anonymous said...

Tanya John dengan penuh riak dan megah :

"doh mu nok duduk dale smutar sapo?..Dolloh Sa'amoh?..Tok Peti Perok? Tn guru Awe Adek? Tok Pekase Brehim Ali..ko Tn guru Murujib?

ulasan ambo :

Iman Al-Ghazali menyimpulkan ada tujuh cara untuk mengenali seseorang yang
sedang dan sudah menghidap penyakit hati yang merbahaya ini :

Antaranya, kelebihan seseorang kerana pengetahuan ilmunya, baik ilmu dunia atau
ilmu akhirat. Apabila ilmu sudah penuh di dada dia menganggap semua orang lain
jahil belaka, semua orang buta dan jika ada pandangan yang bernas tetapi tidak
diterimanya.
Orang sombong seumpama ini, menghendaki dirinya selalu dihormati oleh orang
lain terutama ketika di khalayak ramai, oleh anak muridnya dan orang bawahannya
serta sentiasa meminta diberi layanan mulia.

Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud:

“Tidak akan masuk neraka, orang yang di dalam hatinya ada seberat sebiji sawi
darinya iman, dan tidak akan masuk syurga yang di dalam hatinya ada seberat
biji sawi darinya sombong.” (Hadis riwayat Muslim dan Abu Daud)

Anonymous said...

SOMBONG, TEGAS, GARANG terhadap Iblis, puak2 hizbi syaitan... para ahli munkar, ahli munafik.. hukumnya macamana?

Yang muktamad adalah HARAM bersifat SOMBONG, ANGKOH & GANAS terhadap orang beriman, taat dan amal soleh dengan ALlah serta hukum hakamNya.

Para musyrik & munafik adalah musuh Allah, kawan syaitan.

Para mukmin, ulamak, mujahidin, daei, aktivis Islam & solihin adalah musuh Syaitan, kekasih Allah. Ada Hadist Qudsi menyebut yang bermaksud: "Allah berfirman: Sesiapa memusuhi kekasihKu(wali Allah, dia memusuhiKu"

Elakkan kita dari menjadi musuh Allah, kawan Syaitan!