Friday, June 4, 2010

MUNCUL KEMBALI (742)

Penentangan terhadap Yahudi tidak wajar kalau sekadar umpama beri kentut kepal

MUNGKIN ramai yang bersedih ekoran kematian 19 orang pecinta keamanan yang menghantar pelbagai barangan ke Gaza akibat serangan ganas komandi Yahudi, bangsa yang Allah kutuk dengan terang dalam al-Quran dan umat Islam DILARANG menjalinkan persahatan atau menyimpan sekelumit kepercayaan kepada bangsa yang sanggup membunuh nabi dan rasul itu.

Tetapi saya melihat apa yang berlaku itu bukan satu kesedihan yang patut diratapi, sebaiknya kita umat Islam patut tangisi dan mencari salah dan dosa diri sebagaimana Khalid Ibnu Walid menangisi, meratapi dan bertanya apa salah dan dosa besarnya, maka beliau tidak dianegerahkan kemuliaan mati syahid sebagaimana yang diimpikan walaupun tidak ada tempat pada badannya yang tidak ada tenpat yang tidak pernah kena senjata musuh.

Kalau 19 pecinta keamanan yang menjadi mangsa keganasan komando Yahudi itu umat Islam yang beriman dan bertaqwa dan tidak ada sebarang tanggungan hutang piutang, mereka adalah merupakan hamba-Nya yang termasuk dalam golongan mati terpilih untuk nantinya akan disyurgakan tanpa perlu proses perbicaraan di mahkamah akhirat di samping akan dapat pula memberi syafaat kepada ibubapa dan saudara mara yang beragama Islam, beriman dan bertaqwa untuk disyurgakan bersama.

Allah menjanjikan kepada hamba-Nya yang berjuang untuk fiisabilillah, yang berjuang untuk Islam, untuk mempertahankan iman dan taqwa, menentang musuh Allah dan Rasul-Nya, maruah diri, keluarga, agama, bangsa dan negara akan dikurniakan syahid yang merupakan kematian yang akan menjadi pilihan hamba-Nya yang benar-benar Islam, beriman dan bertaqwa.

Semuga kalau ada di antara 19 orang yang mati itu bukan Islam, hendaknya semasa di hujung nafas, masing-masing akan mati dalam syahadat bagi melayakkan mereka masuk syurga kerana misi yang mereka lakukan dan sertai itu dengan sanggup mempertaruhkan nyawa demi umat Islam Palestin adalah misi yang sepatutnya melibatkan umat Islam tulen yang juga tulen iman dan taqwanya.

Cuma yang melucu, malah mencuak saya ialah misi yang dipelan, dirangka dan dikerangkakan secara pengecut yang lebih kepada ada udang di sebalik mee melalui penganjuran demonstrasi yang bukannya menjadikan tentera Yahudi akan terberak dan terkencing dalam seluar kerana ketakutan, tetapi kerana ketawa geli hati.

Jangankan seorang manusia, seekor nyamuk pun tidak akan mati kerana kutukan dan tidak akan hidup dengan pujian. Jadi apa perlunya demonstrasi mengutuk keganasan Israel dilakukan di Malaysia atau pun di hadapan kedutaan Amerika atau dihantar memorandum kepada Obama selaku presiden Amerika Syarikat.

Kepada bangsa yang ada moral dan nilai-nilai kemunusiaan, penghantaran memoruandum dan demontrasi bantahan akan dinilai secara moral dan nilai kemanusiaan tetapi kepada orang Yahudi yang lebih binatang dari binatang dan lebih syaritan dan iblis dari syaitan dan iblis tidak akan bermakna apa-apa.

Yang akan menjadi apa-apa dan boleh menyebabkan orang Yahudi terberak dan terkencinfg adalah apabila dihantar bom dan peluru, dihantar kecederaan dan kematian. Orang yang ditakuti Yahudi adalah orang macam Saddam Hussein, Muammar Gaddafi. Ahmadinejad dan Osama Ben Laden.

Tapi sayangnya umat Islam secara langsung tidak langsung terbabit telah menyekat kebangkitan tokoh-tokoh yang menggerunkan Yahudi dan sekutunya. Saddam mati kerana pengkhianatan umat Islam sendiri yang pasti kurang berkualiti iman dan takqwanya yang sanggup besekongkol dengan musuh Islam.

Mungkin kepada kita kejayaan mengumpul seramai mungkin penyokong untuk berdemonstrasi satu kehebatan, tetapi kepada Yahudi dan sekutunya barangkali ianya lebih bersifat persembahan opera dan sarkas, mereka tak rugi apa-apa, yang menyertai demonstrasilah yang akan rugi.

Yang pasti urusan harian, termasuk urusniaga akan tergendala, malah tidak mustahil ada harta awam yang musnah oleh perlakuan kurang Islamik, kurang beriman dan bertaqwa pihak yang berdemontrasi, yang mengambil kesempatan dari kelekaan berdemonstrasi untuk melakukan perbuatan khianat.

Tambah peliknya lagi, pendemontrasi pakai seluar dan baju, kasut, kpoiah, songkok dan cermin mata keluaran syarikat Yahudi dan sekutunya semasa berdemonstrasi. Bila dahaga kerana kuat melalak kutuk Yahudi, tekak dibasahkan dengan air-air tin keluaran syarikat milik Yahudi atau sekutunya.

Sehubungan dengan itu, daripada berdemonstrasi, pada saya ada lebih baiknya kalau secara senyap (silent action) umat Islam di negara ini khususnya dan seluruh dunia amnya displinkan diri dengan jangan beli barangan Yahudi atau negara-negara yang bersekongkol dengan bangsa musuh Allah dan Rasul-Nya itu.

Pakaian, minuman, makanan, perlatan sekolah dan sebagainya asal saja produk syarikat-syarikat milik Yahudi dan negara-negara yang bersekongsol dengannya, jangan beli dan anggap ianya sama kotornya dengan daging babi.

Biar segala pasaraya, kedai 24 jam dan kilang-kilang pengeluaran pelbagai barangan yang ada kaitan dengan pelaburan Yahudi dan sekutunya terpaksa tutup kedai/tamatkan operasi kerana lalat langau pun tak pecah lior untuk berurusan jual beli di pasar-pasaraya dan bidang-bidang perniagaan milik Yahudi dan sekutunya.

Biar rakyat negara ini pakai pakaian, makan dan minum dan menggunakan segala keperluan keluaran/edaran Pas, Umno, Keadilan, Jamaah Islah Malaysia, Angkatan Belia Islam Malaysia, Gerakan Mansuhkan ISA, Solidariti Anak Muda Malaysia, Srikandi Keadilan, AMK Keadilan, NISA’ Malaysia, Solidariti Mahasiswa Malaysia.

Juga patut ada ada produk bagi gantikan produk Yahudi adalah Persatuan Kebangsaan Pelajar Islam Malaysia, Majlis Perundingan Pertubuhan Islam Malaysia, Gabungan Mahasiswa Islam Se‐Malaysia, Salam Selangor, Teras pengupayaan Melayu, Dewan Perniagaan Islam Malaysia Selangor.

Ikut sama perlu ada produk bagi menggantikan produk Yahudi adalah produk Youth Center, ASASI, PITAS, Tenaganita, Ilham Center, Belia Integrasi, . Budayawan Bertindak, Free Public Forum, Majlis Muafakat Dakwah Malaysia Kemboja, Insaf Humanitarian Relief Malaysia, Yayasan Kajian Pemuafakatan Melayu Malaysia, Persatuan Darul Fitrah dan Youth For Change.

Itu paling kurang. Yang sewajarnya, setiap badan siasah atau NGO yang adakan demonstrasi dalam senyap-senyap sediakan seramai mungkin barisan mujahid dan di seludup ke medan juang bagi bagi berdada dengan tentera Yahudi.

Tentulah sebagai parti politik yang kononnya berpolitik berlandaskan Islam, Pas adalah parti politik yang kena mengunggulinya dengan jumlahnya mujahid yang dihantar kena paling ramai dari badan siasah dan NGO yang lain dengan bersenjatakan peluru berpandu, roket, bom, senapang, bukannya hanya bersenjatan gobek api, kentut kepal atau pun bual besar dengan bini pula kena bersedia untuk jadi janda kepada mujahid, anak-anak kena bersedia untuk jadi yatim kerana bapa gugur syahid.

Saya yakin kalau orang Pas betul-betul beriman dan bertaqwa, betul-betul berjuang demi Islam, demi iman dan taqwa, demi Allah dan Rasul-Nya, semua lelaki mukalaf dan yang masih bertasa dalam Pas akan merasa dayus dan bacul jika tidak terpilih menyertai misi mempertaruhkan nyawa untuk dapat syahid bagi membela umat Islam Palestin.

Isteri-isteri dan anak-anak pasti akan menangis jika suami dan bapa mereka tidak terpilih kerana terlepas peluang untuk syahid sedangkan bukan sahaja suami dan bapa yang syahid akan masuk syurga tanpa hisab tetapi isteri dan anak-anak juga dapat menumpang syafaat untuk ke syurga dengan mudah kerana relakan suami/bapa ke medan juang dan reda pula dengan kesyahidan suami/bapa.

Untuk memastikan negara tidak akan sepi dari lelaki-lelaki penyokong Pas yang bertasa kerana masing-masing berebut-berebut untuk memburu syahid di Palentin dan mungkin syahid di sana, maka pengundian perlu dibuat supaya yang terpilih melalui undian sahaja yang akan ke sana, supaya perebutan berlaku dalam keadaan yang cukup adil dan saksama. Yang tidak terpilih kena jaga keselamatan negara.

Badan-badan lain yang tidak sehebat Pas dalam perjuangan Islamnya seperti Umno, Keadilan, Jamaah Islah Malaysia, Angkatan Belia Islam Malaysia, Gerakan Mansuhkan ISA, Solidariti Anak Muda Malaysia, Srikandi Keadilan, AMK Keadilan, NISA’ Malaysia, Solidariti Mahasiswa Malaysia, cukuplah kalau sekadar setiap satu menghantar 19 orang wakil, yakni pada jumlah yang sama dengan 19 pecinta keamanan yang mana kerana keganasan komando Yahudi.

Demikian juga dengan Persatuan Kebangsaan Pelajar Islam Malaysia, Majlis Perundingan Pertubuhan Islam Malaysia, Gabungan Mahasiswa Islam Se‐Malaysia, Salam Selangor, Teras pengupayaan Melayu, Dewan Perniagaan Islam Malaysia Selangor, Youth Center, ASASI, PITAS, Tenaganita, Ilham Center, Belia Integrasi, Budayawan Bertindak, Free Public Forum, Majlis Muafakat Dakwah Malaysia Kemboja, Insaf Humanitarian Relief Malaysia, Yayasan Kajian Pemuafakatan Melayu Malaysia, Persatuan Darul Fitrah dan Youth For Change, kalau dapat hantar 19 orang pun sudah dikira sangat wajar.


Usahakan penggabungan tenaga juang dengan Al-Qaeda, dengan Iran, Libya dan kumpulan pejuang-pejuang berani mati yang lain demi untuk Islam, untuk iman dan taqwa, untuk Allah dan Rasul-Nya walaupun di mana mereka berada, tidak kira kumpulan kecil atau besar

Jika itu dapat dilakukan, maka akan berlakulah sebagaimana yang disebut dalam al-Quran bahawa orang Yahudi akan lari bercelidaran tetapi gagal bersembunyi dari buruan para mujahid kerana batu dan pokok pun akan maklumkan di mana tempat mereka sembunyikan diri.

Jika ada usaha ke arah itu, bukan kerana 'over berani' tetapi atas nama Islam, atas nama maruah agama dan umat Islam, atas nama Allah dan Rasul-Nya saya sendiri sanggup mendaftar sebagai antara pejuang kecil untuk berdada dengan Yahudi dan saya tidak akan minta isteri, anak-anak, cucu-cicit dan keturunan saya tangisi dan ratapi kematian saya di tangan musuh dan seteru Islam, Allah dan Rasul-Nya, Insyallah.

Langkah paling umum yang kena kita sebagai umat Islam yang perlu buat ialah kena pastikan pakaian yang kita pakai, apa yang kita makan dan minum dan pasararaya atau gedung-gedung perniagaan yang kita kunjungi bukan milik atau bukan ada pelaburan Yahudi dan sekutunya.

Kalau hal sekecil ini pun tidak boleh kita displinkan diri, maka kita akan jadi manusia yang hipokrit dan membohongi diri sendiri kalau menganjur dan menyertai demonstrasi yang kononnya anti Yahudi. Demontrasi yang diadakan pula hanya akan jadi bahan jenaka Yahudi dan sekutunya!

14 comments:

john said...
This comment has been removed by the author.
john said...
This comment has been removed by the author.
john said...

Salam...

hehehehe..ambo harap artikel ni ditulis bukan atas sebab kecewa kerano pemudo umno gagal tarik rama ore jika dibanding dengan hok PR buat.

BODO belako ore hok berdemo ni kalu ikut artikel ni sebab israel tok terjejas pun! SIO-SIO belako seluruh dunio bedemontrasi. Baik ikut buoh abe li kito kalu tok puas hati jange guno bare israel ataupun baik buat taik mato!

hebat jugok abe li kito sanggup nok berdepan dengan yahudi ni ( bakpo tok ikut gen2 hok belayr baru ni eh?) saranan ambo ko abe li. abe li nok gi berperang buleh tapi jange geger la. nanti kato menunjuk pulok. lagu mano kalu set2 pas hok geger buat sungguh gak nanti abe li kato tok ikhlas pulok! Kalu nok gi sungguh tok keno bbual abe li eh. gi jordan daftar dengan pertubuhan hok ado denun macam hok set2 indonesia buat. Kalu geger nanti keno igat ISA sebab dituduh pengganas kerana berpakat dengan al-Qaeda pulok..

p/s:dok pun lepas ni Abe li daftar dengan aman palestin m'sia buat sukarelawan ke gaza pulok (dale kapal baru ni hok tuo skali umo 80 lebih). manatahu keno bedil ko israel buleh syahid jugok...buke sajo ahli keluargo banggo, ambo pun banggo sebab ado rakyat M'sia syahid..ambo padae lagu nih jah..lawan proksi yahudi di M'sia..hehehehe.

Anonymous said...

setuju dengan john. biar en meli sendiri turun gelanggang, terutama diGazzah. Lawan Yahudi Laknatullah tu. Kalau tak syahid pun sekurang2 en. meli boleh royat dalam blog ni.. cara perjuangan sebenar... sebab orang lain tak betul belako.

Dulu ada puok2 berarak demonstrasi kepala lembu di depan SUK Selangor. Masa tu ramai hok kato "setuju" termasuk pak mentri kdn. ...

kakiku said...

kah kah kah!
meli! meli! meli!
guano gak demo ni,
nak kata tak kabar,
napak kabar lagi,
nak kata nyanyok,
umur muda lagi,

kah kah kah!
hari hari duk menyindir PAS,
air pun demo kait dgn PAS,
Palestin pun demo kait dgn PAS,
kawe takut bini demo mati pun,
demo duk kait dgn PAS,

kah kah kah !
kalu demo rasa hati pun,
jange duduk bedaah sangat,
nasib demo meli,
nak mati dale UMNO.

Anonymous said...

Guano john dok suruh ore gi...
Demo bilo..? kalu demo xdop angan-angan...x soh dok suroh ore la...Ramai ko sikik ko...ada sumbangan blako...buang gak sikik rasa ujub dgn sumaah dalam diri tu...alah ko ore gak sedap benar...kaba getek gak..demo tu menyokong parti 'Ejen pemecah masyarakat'...ajk nak bersatu...lari! rela gi minta tlg musuh....raso baik sangat ko kalu dok tipu rakyat gitu?

Anonymous said...

lepas habis demonstrasi, isap rokok Marlboro, dunhill, dan lain2 jenama rokok...make KFC...minum coca cola...anok berehi McD..tok malu ko???

john said...

"lepas habis demonstrasi, isap rokok Marlboro, dunhill, dan lain2 jenama rokok...make KFC...minum coca cola...anok berehi McD..tok malu ko???"
HOK NI SET MANO BUAT LAGU NI? RASO SET2 PEMUDO UMNO BARU NI NIH HOK DEMO MASJID NEGARO PIMPINAN BAPOK 'BERUK' KJ (ambo panggil beruk mugo kj royak ore berdemo ni srupo beruk..last2 dio buat jugok!). HOK 200 ORE UTUSAN ROYAK RIBUAN TUH. SET2 UMNO-APKO ROKOK SRUPO AIR EH. 2 KOTAK SORE2 HISAP MARLBORO LIGHT. TOK CAYO? DEMO GI TENGOK LEPAS SET2 DIO MESYUARAT BAHAGIAN KO PERHIMPUNAN KO..MAJORITI! TENGOK TOK2 WOKIL SUDOH LA BAHAGIE KEPOH ROKOK NI...ACU CARI DALE PAS..ADO KO? ADO KEKNYO GAK PAYOH NOK JUPO..MUGO TOK GURU PESAN DOH..NOK JADI CALON TOK LEH HISAP ROKOK! NAJIB ADO ROYAK?..ROYAKLA..ROYAK NOK KENO SIGONG KO SET2 UMNO LA...

p/s:sebab tu rokok 14 batang tok leh nok haram lagi..acu itai sapo pengguno utamo dio..ko guano anonynomus...hehehehe..

Tok Awang Belulang said...

Weh John.. nih aku nok oyat. UMNO ko Pas ko sama jah. Sama sama tak terpakal gawal. Baik ikut aku masuk tabligh, kita pakat gi mayay masjid. Tak payah berjuang lah kalu penakut gak. Cara aku nih paling molek. Kita gi jumpa tok bomo siam ketik kampung balai. Nama dia Tok Cha Domat. Biar dia buat Perdana Materi Israil Kembong Prut, atau pun biar tak lih kecing 2 minggu. Last skali dia akan datang cari john atau pun abe meli. Pah tu kita wat gi ketik kg balai, on the way kita igat dia lah. Dok koo cerdik lagu tuh? Tak yah pakai bedil bedal. Nih no telepong Tok Cha Dolmat 09 7944544 (24 Jam)

Anonymous said...

Nak lawan Israel...

Dgn DAP pun kecut...

Baru rampas arak... kena tibai.. pulangkan balik... takut...

Negara islam... kena langkah mayat ... takut...

lagi takut hilang undi....

Nak lawan Israel... hehh....

Pastu nak banding kelantan dgn gaza... hakkk ptuii....

Mutajibu bin Mustajo said...

Sebelum suruh Tok Cha Dolmat bomoh surat Perdana Menteri Israel kembung perut, bakpo tok suruh Nik Aziz doa suruh pecah perut ANA Menteri Israel dulu.

Dulu bunyi biso sangat, doa nak suruh pecah perut orang Umno, perut Najib. Kononnya suruh ujan gat ujan selalu.

Bakpo dok biar orang Gaza duduk dalam penjara terbuka sampai bertahun-tahun, tak guna doa dan anak panah malam untuk tentera Yahudi.

Tak tau la kalu doa makbul sakat Malaysia jah, luar Malaysia jadi tak makbul pulak.

Mutajibu bin Mustajo said...

Bakpo Abe Li delete dua komen terawal. Parak balun Abe Li ko guano?

john said...

"Mutajibu bin Mustajo said...

Bakpo Abe Li delete dua komen terawal. Parak balun Abe Li ko guano?"

-kepado mutajibu, 2 komen delete tu buke abe li delete, ambo yang posting dan sebelum di'approve' oleh umpunye blog, ambo delete dulu (tengok sela maso antaro 3 komen terawal) sebab ado perkaro2 sensitif yang boleh mengganggu ketenteraman awam dlm komen tuh hehehe..harap maklum.

melikapakjangak said...

Mutajibu bin Mustajo!

Saya mengendalikan blog ini dengan seterbuka mungkin. Soal delete komen tidak timbul sama sekali. Tuan John dah buat penjelasan tentangnya. Terima kasih.

Untuk makluman SebagMutajibu bin Mustajo dan penjenguk blog saya, sebagaaimana ayam bebas berkokok dan berketut, kambing bebas mengembek, lembu bebas mengeboh, kerbau bebas menguak, itik bebas berda'-da', kucing bebas mengiow, anjing bebas menyalak, burung-jeriat bebas menyanyi, saya juga memberi kebebasan kepada penjenguk blog ini untuk menulis memberi pandangan dengan sebebas-bebasnya.

Saya akan lepas siar belaka segala komen yang diposting, termasuk yang gomol dan balun saya, supaya apa yang baik kita jadikan teladan yang baik kita jadikan sempadan.

Saya sedar saya tidak sempurna dan tidak mungkin suci dari salah dan silap, malah mustahil untuk sesiapa pun yang mempunyai pemikiran ang bebas dan terbuka boleh setuju bulat-bulat dengan pandangan dan buah fikian saya, terutama di kalangan yang lebih berilmu.

Ketidak-samaan pandangan itulah yang penting untuk dibuat timbang-tara sebenarnya. Secara peribadi saya lebih suka kepada ketidak-samaan. Lagi pun cara terbijak untuk kenal kesilapan, kelemahan, kejahilan dan ketidaksempurnaan diri hendaklah dian komen, pandangan dan bangkangan pihak yang tidak sukakan kita.

Hormat dari saya!