Wednesday, December 22, 2010

MUNCUL KEMBALI (919)

Jangan manipulasi keadaan sampai cederakan perpaduan rakyat

MALAYSIA sebuah negara Islam dengan majoriti penduknya yang pelbagai kaum, adat resam, budaya dan anutan adalah adalah beragama Islam.


Pendominan kerajaan yang memeintah juga adalah yang diketuai oleh tokoh beragama Islam dan ketua pembankang di Dewan Rakyat juga beragama Islam.

Islam telah menyedia kreteria orang yang halal dan haram dilantik sebagai pemimpin.

Sebanyak 131 hadis boleh dijadikan bahan rujukan kepada mereka yang ini menjadi pemerintah sebagaimana yang terkandung dalam kitab Terjemahan Hadis Shahih Bukhari Jilid I,II,III dan IV.

Manakala 93 hadis pula tentang tatacara pemerintahan, terkandung dalam kitab Terjemahan Hadis Shahih Muslim Jilid I,II,III dan IV, patut dijadikan rujukkan bagi memastikan pemimpin dan bentuk kepimpinan bukan sahaja boleh diterima oleh umat Islam tetapi juga yang bukan Islam kerana keadailan Islam untuk semua.

Yang pelik, malang dan amat dukacitanya ialah apabila mereka yang ingin jadi pemimpin walaupun beragama Islam boleh menggunakan dakwaan/pembohongan untuk mencari pengaruh, misalnya dengan mengaitkan Apco Worldwide mencipta gagasan 1Malaysaia dan One Israel.

Walhal keadaan sebenarnya bukan begitu apabila Ketua Eksekutif Rantau Eropah, Timur Tengah dan Asia, Bard Staples menyebut firma itu dilantik oleh jkerajaan Malaysia menyediakan khidmat komunikasi manakala akuan bersumpah bekas penasihat politik Perdana Menteri Israel, Ehud Barat dan terlibat mencipta One Israel iaitu M. Shrum turut menolak sebarang pemnbabitan Apco dengan slogan negaranya.

Walaupun mengeksploitasi mahu pun memanipulasi keadaan bagi merebut peluang laba berganda, termasuk bagi tujuan kepentingan politik dibolehkan dan tidak salah kerana keupayaan mengeksloitasi dan memaniplasi itu sendiri adalah bukti kebijksanaan dalam merebut dan mengisi peluang, namun pengeksploitasian dan pemanipulasian tidak boleh melampau.

Kepada musuh-musuh kepimpinan kerajaan yang ada, isu Apco dan apa jua isu, keadaan dan peluang untuk diekspoitasi dan dimanipulasikan supaya rakyat selaku pengundi hilang sebab dan alasan untuk terus memberi mandat kepada parti pembentuk kerajaan sedia ada kena mengutamakan apa yang dihalalkan oleh Islam.

Memang tidak boleh dinafikan isu yang sangat sensitif itu boleh menumbangkan kerajaan. Kerana itu tidak ada semacam usaha pembangkang untuk meredakan keadaan bila ada isu walaupun ianya membahayakan negara, sebaliknya diambil kesempatan untuk mengapi-apikannya supaya kerajaan 'terkapik' dan 'tersepit' keranannya.

Tetapi harus diingat, belum tentu kerajaan dari parti baru cukup berkapasiti untuk memulihan keadaan yang mencapai tahap kualiti pentadbiran kerajaan yang sedia ada. Berteori dan beretorik cukup mudah tetapi pelaksanaannya bukan seperkara senang. Pengalaman amat penting dan ianya tidak dimiliki oleh kerajaan baru.

5 comments:

Wake UP! said...

Bagaimana pula dengan simbol mata satu PKR dengan simbol Illuminati?

Kedua-duanya adalah simbol dajal.

Pak Pandir Jr said...

..sekiranya benar 1Malaysia itu ditiru atau diilhamkan dari konsep 1Israel adakah ianya sesuatu yang merosakkan akidah Islam..??? dan adakah menyokong pemimpin kaki liwat (sekiranya benar) itu diharuskan oleh Islam...???

Semail Pelita Pecet said...

weh meli, tinggi dok oh bahasa mung nih, tak leh nak komen, tak paham aku bab bab politik nih, kah aku tahu kalu musing ujan lagu nih kita makan ubi kayu cicah ikan budu, putu ubi kayu, atau pun pulut gaul nyor + anak pelata kering. Ubi tokrok sedak jugak, ubi kelim, makan kenyang-kenyang pas tu weh slimut telanjang gotel pl**y. keh keh keh

Anonymous said...

kah kah kah..
kelakau ler kau nie semail pelita pecet.. aku yang tak paham basa kelantan nie pun boleh tergelak ngan basa kau.. eh, cuba kau translate dalam BM..

Anonymous said...

Meli royat....
"Islam telah menyedia kreteria orang yang halal dan haram dilantik sebagai pemimpin.

Sebanyak 131 hadis boleh dijadikan bahan rujukan kepada mereka yang ini menjadi pemerintah sebagaimana yang terkandung dalam kitab Terjemahan Hadis Shahih Bukhari Jilid I,II,III dan IV.

Manakala 93 hadis pula tentang tatacara pemerintahan, terkandung dalam kitab Terjemahan Hadis Shahih Muslim Jilid I,II,III dan IV, patut dijadikan rujukkan bagi memastikan pemimpin dan bentuk kepimpinan bukan sahaja boleh diterima oleh umat Islam tetapi juga yang bukan Islam kerana keadailan Islam untuk semua."

... yang UMNO dok perintah Malaysia ari ni rujuk ko kepada hadis2 diatas......

Lantik APCO syarikat yahudi dengan upah RM 60 juta jadi penasihat PM Melayu Islam najibul "ex-suami altantuya?" tu.. pakai hadis mana?

Sila meli cari & baca "24 Protokol Yahudi" yang nak hancurkan bangsa lain... antara petikannya:

Protokol 9:
Yahudi akan mendirikan kerajaan diktator dengan membuat dan melaksanakan undang-undang yang tegas, iaitu undang-undang yang akan membunuh tanpa pengampunan. Yahudi akan merosakkan moral pemuda-pemuda bukan Yahudi dengan menanamkan teori-teori palsu dan ilmu-ilmu yang batil.

Protokol 13:
Bagi memastikan kejayaan usaha-usaha memonopoli dan mempercepatkan proses keruntuhan, maka bangsa Yahudi hendaklah menghapuskan golongan korporat dari bukan bangsa Yahudi di samping mengadakan spekulasi dan menyebarkan projek mewah, pesta-pesta serta pelbagai bentuk hiburan lain di kalangan bangsa bukan Yahudi kerana semua ini akan menelan kekayaan mereka. Untuk mengalih perhatian orang bukan Yahudi daripada memikirkan persoalan politik, maka agen Yahudi hendaklah membawa mereka kepada kegiatan-kegiatan hiburan, olahraga, pesta-pesta, pertandingan kesenian, kebudayaan dan lain-lain lagi.

Protokol 23:
Orang Yahudi wajib melatih seluruh umat manusia dalam meningkatkan rasa segan dan malu agar mereka terbiasa dengan sifat patuh dan setia kepada arahan Yahudi.