Friday, March 4, 2011

MUNCUL KEMBALI (947)/5

Ramalan dan firasat untuk DUN KIJANG bagi PRU-13

DUN Kijang mempunyai 16,265 pengundi berdaftar berdasarkan perangkaan pada pilihanraya umum ke-12 (PRU-12) dengan 99.07% daripadanya adalah Melayu, 3.43% Cina, India 0.07% dan tidak ada bangsa-bangsa lain. Pas/PR akan tumbang kerana para pengundi atas pagar tidak akan berpihak kepada Pas/PR ekoran Pas dianggap sudah tergelincir rel dari matlamat dan tujuan asal penubuhannya kerana bekerjasama dengan DAP. Ramalan dan firasat kekalahan di Tanjong Mas adalah sperti berikut:

Keputusan PRU-12
UMNO/BN: Pencalonan calon Umno ditolak kerana masalah teknikal dalam pengisian borang pencalonan
PAS/PR: Menang percuma
MAJORITI: Tiada
UNDI ROSAK: Tiada
KELUAR MENGUNDI: Tiada

Keputusan PRU-13 (berdasarkan ramalan dan firasat)
UMNO/BN: 11,111
PAS/PR: 2,534
AKIM/KITA: 121
MAJORITI: 2,572
UNDI ROSAK: 15
KELUAR MENGUNDI:13,681

NOTA: esok saya akan berikan ramalan/firasat untuk DUN Salor. Ramalan hanya tertumpu kepada DUN-DUN sahaja kerana ianya akan menentukan pembentukkan kerajaan negeri. Di Pusat pada hemat/firasat saya Umno/BN tidak akan tergugat untuk tempoh 230 tahun akan datang.

1 comment:

Anonymous said...

Hancur harapan nak tengok kelantan di tawan umno gara-gara sikap tak pandainya berpolitik mca (proksi umno dlm bn)dalam isu loteri( haram disis islam tapi sah kalau ada lesen dari kerajaan pusat)!

Penat2 pok syeikh kick dok bongkar dlm ejen 'johnson'nya bila pbt pergi ambush premis tu..cina mca pulok bantah. Rujuk sinar harian edisi kelantan hari ini 5/3 (MCA protes premis loteri diserbu). Pah tu umno nok hidup macam mana di Kelantan ni.

Sib baik bukan DAP yang berbunyi. kalu tidak tu macam mana la set-set umno mengaum. Ini lah bagusnya bila DAP bersain denga PAS ke guano Cik Meli kito?..haddoi le mca..mca..you ruin Cik Meli prophecy la..