Thursday, May 5, 2011

COME-BACK (6/2011)

Pas alat penjajah pecah-belahkan umat Islam

SEJARAH atau cerita di sebalik penjajah meluluskan pendaftaran penubuhan Pas pada hakikatnya tidak diketahui oleh kebanyakan orang Pas, terutama di kalangan yang masih muda dalam parti itu. Ekoran itu Pas dianggap dan mahu dianggap suci sebagai sebuah parti politik.

Ada catatan hitam sebenarnya di sebalik penubuhan Pas sehingakan pendaftaran penubuhannya diluluskan oleh pihak penjajah yang sangat anti Islam. Keantian penjajah terhadap Islam terbukti apabila Hizbul-Muslim diharamkan.

Dalam pada itu Pas diluluskan pendaftarannya yang mana yang meluluskan pendaftaran Pas itu adalah pegawai pendaftaran pertubuhan beragama Hindu. Justeru itu adalah amat menghinakan Islam sifatnya kalau Pas dianggap Islam dan Islam itu Pas, apatah lagi kalau difatwakan hanya dengan menjadi ahli dan penyokong Pas sahaja akan layak masuk syurga.

Hakikat dan hakikinya penjajah meluluskan pendaftaran Pas sebagai parti politik yang kononnya perjuangannya berlandaskan Islam adalah dengan matlamat mahu memecah-belahkan umat Islam kerana Pas didukung dan disokong oleh kalangan yang berkepentingan politik kepartian bebanding dengan Hizbul-Muslim sebagai badan dakwah Islamiah tulen.

Tugas dan fungsi Hizbul-Muslimin adalah memperkukuhkan perpaduan sesama Islam di samping berperanan memantapkan keimanan dan ketakwaan ummah manakala Pas berfungsi memutuskan silatur-rahim, termasuk menimbul semangat berpuak-puak di kalangan umat Islam, malah telah mengkafirkan sesama Islam yang bukan orang Pas, sanggup meng-umar-ibnu-azizkan tokoh bukan Islam demi kepentingan politik kepartian.

Kerana itulah apabila Haji Ahmad Fuad yang gagal dalam pertandingan merebut jawatan dalam Majlis Kerja Tertinggi Umno mengambil inisiatif menubuhkan Pas, maka pihak penjajah yang anti Islam melihat Pas akan dapat diperalatkan untuk memecah-belah dan memberpuak-puakkan umat Islam di negara ini, maka permohonan penubuhan Pas diluluskan. Pada saat Pas diwujudkan secara sah itulah bermulanya perpecahan sesama Islam, nasib baik Umno sebafai pendominasi mempunyai pakar dalam menghadapi pelan, rangka dan kerangka hitam dan bertaik Pas.

Apa yang direncana, dirangka dan dikerangkakan oleh penjajah terbukti berhasil apabila Pas yang diperalatkan bagi tujuan memecah-belahkan umat Islam di negara ini telah benar-benar muncul dan berfungsi sebagaimana yang diharapkan oleh penjajah. Kejayaan Pas dengan fungsi dan peranan berdasarkan acuan penjajah dan orientalis semakin menerlah kini ekoran dari bertambahnya jumlah 'tokoh babuk' dan tokoh yang lebih sekular dari pendukung dan penyokokng parti yang kononnya sekular dengan berselindug di sebalik kopiah, serban, jubah dan janggut.

Parti itu kini terus memainkan peranan bagi melebar dan meluaskan lagi jurang perpecahan di kalangan sesama umat Islam dengan pelbagai visi dan misi yang kebanyakannya bercanggah dengan syariah, kecuali bagi kalangan yang hanya celik mata tetapi buta-kepek mata hati dan perut pedal.

Antara kerja Pas adalah memutuskan silatur-rahim sesama umat Islam hanya kerana tidak mendukung dan menyokong Pas dengan pada masa yang sama parti itu sanggup bersaudara dan bersekongkol dengan parti dan puak-puak yang anti Islam, malah sanggup melutut kepada kalangan yang anti Islam demi kerana kepentingan pilitik kepartian. Memutuskan silatur-Rahim sangat dilarang dalam Islam.

Apa yang sedang dilakukan Pas adalah sejajar dan selari dengan apa yang direncana, dirangka dan dikerangkakan oleh penjajah dan para orientalis yang sememangnya memperalatakan Pas untuk pecah-belahkan umat Islam dan Pas sedang memainkan peranan dan fungsi itu.

8 comments:

Anonymous said...

terimo kasih atas pendedahan ini, sbb tu lah ambo tok cekak try nok sokong PAS, tapi tok leh, rupanya ado taik...

Anonymous said...

Ambo pun gitu jgk. Ouas cuab pujuk hati untuk bersama PAS tapi tak berdaya memujuk hati. Bahkan ambo yakin PAS akan terima kifarat Allah kerana buat main-main dengan agama seoalah-olah hukum -hakam agama itu hak miliknya dan alim-ulamak Islam hak milik PAS.

Anonymous said...

bagus artikel ni, meli terima hidayah selepas buleh bini baru ko?..agresif sari duo ni serangae ko pas ni..ko buleh kasyaf dekat nok ngundi doh ni. Bagus jugok hantar ko utusan buat berita utama nih...tapi..tapi..tapi..kato gajoh rima gapo pun..yang pasti...PAS masih terbaeek dari umno...hihihi.

Anonymous said...

Inilah bukti betapa pemikiran Asobiyyah yang tertanam kukuh dalam PAS :

nih...tapi..tapi..tapi..kato gajoh rima gapo pun..yang pasti...PAS masih terbaeek....

Anonymous said...

ISLAM tetap ISLAM...
PAS tetap parti politik...
yg penting adalah nak jadi pemerintah....itu kata hadi awang..

umnoningok said...

video lucah?..pemimpin umno..YES!, rasuah?...pemimpin umno..LEPAS!,..rogol budak?..pemimpin umno..LEPAS!,..belasah harta negara?(minyak dunia turun, minyak m'sia naik!)...pemimpin umno..TAK APA,..osama?..pemimpin umno..YES PENGGANAS!....PAS MASIH TERBAEKKK!

Anonymous said...

UMNO dah rasai semua pertuduhan yang PAS buat termasuk dituduh sabaik kafir dan akan dimasukkan kedalam neraka.

Anonymous said...

Ralat
.....ditudah sebaik...
hendaklah dibaca
....dituduh sebagai....