Monday, November 16, 2009

MUNCUL KEMBALI (506) - DICOPY DAN DIPOSTING SEMULA KERANA POSTING ASAL DIGANGGU OLEH TANGAN-TANGAN NAKAL

Kickdefella dengan Ir. Ariffahmi balah, saya pula kena seranah

MENATANG mu MKJ. Bila mu jadi barua Syed bulu jjubur Kickdepeler. Berapa Kickdefeperbutuh bayarmu? Mula kata bbaloh dengan Husam, lloni mu jilat jubur Husam pulak, mu hipokrit, macam Brehim Ali jilat jubur Mahathir bila dia lompat masuk Umno semula.

Masa dalam S46 dia kata kalu dia lompat masuk Umno, dia akan jilat jubur Mahathir. Mu dok sebelah bakpo?. Kata berkecuali, bukan orang mana-mana parti politik. Yang lloni mu dok sebelah Kickdepele dok sebelah ko lagu tu.

Transkripsi press release Kickdepeler mu siar penuh, kenyataan Ariffami mu tak siar lngsung. Orang napak Ariffahmi tak berjurus. Kalau tak berjurus tak 'kan boleh jadi menantu Tok Guru. Fikir gat getek dengan otak. Kalau Kickdepeler berjurus, dialah patut jadi menantu Tok Guru. Mu ni baso bengong lebih pada batu peler.

Begitu SMS yang saya terima dengan nombor pengirimanya tidak tertera discreen telefon genggam berharga murah saya. Nampaknya dalam kes balah Kickdefella-Ir Ariffahami, saya pula yang kena seranah.

Kenapa mudah sangat orang anggap saya terima duit upah dari seseorang. Saya ni jenis kemaruk dan pelahap duit sangat ke? Dulu masa tarik permit Mingguan Wasilah dari Hasrat Tinta Sdn Bhd dan belum sempat diterbitkan oleh Global Media Centre demi keselamatan permit itu sendiri, saya dituduh dibayar RM1 juta oleh Umno.

Bila transkripsi sidang akhbar Kickdefella disiarkan dalam blog saya, ditanya pula berapa saya dibayar oleh Kickdefella. Untuk makluman , saya bukan jenis kemaruk dan pelahap duit sangat. Kerana itu saya tidak kaya walaupun banyak peluang terbuka untuk jadi kaya.

Tapi saya utamakan halal haramnya.Yang hantar transkripsi sidang akhbar Kickdefella adalah penjenguk blog saya dan saya yakin bukan Kickdefella sendiri yang hantar.

Dia tak mungkin baca blog standard rendah macam blog saya. Bila ada permintaan supaya saya letak transkripsi itu dalam bentuk yang boleh dibaca dengan mudah, maka saya buat copy dan postingkan.

Saya tidak siar kenyataan Ir.Ariffahami kerana tidak ada kenyataan yang dihantar sama ada melalui ruang komen blog saya mahu pun melalui email. Kalau ada kiriman, saya pasti akan siarkan.

Kalau anda pengirim SMS ada kenyataan itu kirimkanlah. Kalau takut saya sunting, hantar melalui ruang komen yang akan terus tertera discreen komputer masing-masing.

Saya tidak pernah bemusuhan dengan Haji Husam. Saya tarik balik permit Mingguan Wasilah keana terpaksa berbuat demikian untuk selamatkan permit berkenaan dari ditarik balik oleh pihak KDN.

Sepanjang diterbitkan oleh Hasrat Tinta Sdn Bhd, saya terima sembilan surat amaran dari KDN.Beliau saman saya pun bukan kerana laporan yang saya buat tetapi yang dikirimkan oleh pengirim ke blog saya sebelum blog saya http://www.ramliabdulhalimmelayu.blogspot,com/ dimusnahkan. Saya tidak ada keperluan untuk bermusuhan dengannya dan dia juga tidak ada keperluan untuk bermusuhan dengan saya.

Posted by melikapakjangak at 3:45 AM

9 comments:

Anonymous said...
heran, datok husam senyap jer. nak selamat diri ker? takkan tak wat apa-apa nak bantu anak buah yang dianiaya? lempar batu sembunyi tangan atau habis madu sepah dibuang? ni le orang politik..
November 16, 2009 4:48 AM

Worih Jauh Husam Anak Tok Imam Musa said...
Kalau Nik Aziz pilih Husam sebagai penggantinya, sahlah beliu dah terminum air rendaman seluar dalam Husam. Dato' Him bukan ktawa sampai tekentuk baca komen ana.
November 16, 2009 5:21 AM

Worih Jauh Husam Anak Tok Imam Musa said...
ULANGHANTAR DENGAN PEMBETULAN EJAANKalau Nik Aziz pilih Husam sebagai penggantinya, sahlah beliu dah terminum air rendaman seluar dalam Husam. Dato' Him mungkin ketawa sampai tekentut kalau pun tak terkicik dalam seluar membaca komen ana
November 16, 2009 5:24 AM

Anonymous said...
BALAH ARIP DENGAN KICKDEFELLA NI, AS A MATTER OF FACT, HANYALAH SIMPTOM KEPADA BALAH BESAR LAIN. MEREKA HANYALAH AYAM LAGA KEPADA TOK SABUNG2 LAIN DI BELAKANG.
November 16, 2009 6:24 AM

Anonymous said...
anon, siapa kah tok sabong itu??
November 16, 2009 7:53 AM

Anonymous said...
Ariffahmi join PAS tahun 97, patut lah pun, tak sempat nak diusrah. Masuk PAS sebab nak kahwin anak Tok Guru macam orang kapir mask Islam nak kahwin gadis Melayu?
November 16, 2009 7:55 AM

Anonymous said...
Tuan meli cukup manis puji tokoh2 PAS pilihannya .... rakyat yg bodo ni tau jugk le .. siapa...Ust Nasharuddin Isa - alim agama tapi lemah kewibawaan politiknya ... yg boleh diusung oleh Umno..Ustz Dato' Halim Rahman - yg asal dr kg paloh TM sekawasan dgn tuan meli tuu- pun rakyat kelantan kenal dia.. seorang alim agama yg kaya raya .. ahli bisnis hebat sejak berzaman!? ....Yang tokoh lain2 disebut tuu ... Nik aziz ada le alasan kukuh jgk mungkin.. kerana "kealiman ilmu feqah saja" kadang2 tak sama dengan "kealiman ilmu politik"..atau "kealiman ilmu ekonomi".. atau "kealiman ilmu perang".. Ambil contoh sunnah, Rasulullah bila lantik ketua perang, dipilih Khalid AlWalid sebab kepakarannya. Nabi bila pilih ketua ekonomi, dipilih sayidina Othman Affan, menantu dia, dan Sayydina Abdur Rahman Auf, sahabat dia, sebab dipakar ekonomi & perniagaan.... dll.. kaji le sikit sejarah & sirah rasul tuu... baru cakap tak merapu...Seperti jugk Tuan Meli yg "alim ilmu kewartawanan" tak sama Ir. Ariffahmi "alim ilmu sains & teknologi" atau .."alim ilmu jurutera & pembangunan binaan".. tak dak kelayakan ke...??? atau Tuan meli setuju lantik pak syed kickdeffela penulis tu.. buat kerja2 engineering and property management...??? FIKIR BIAR MASAK2 LE .. JANGE DOK IKUT NAFSU AMMARAH SIFAT DENGKI & DENDAM KESUMAT TUU ....
November 16, 2009 8:15 AM

Anonymous said...
abe lie cerita skit kisah syarikat global media yg abe lie dok lalu sokmo depan office tu..gmc ado lagi ko?

No comments: