Friday, October 29, 2010

MUNCUL KEMBALI (833)

Pas semakin tenat di Galas?

"DEMO tak percaya demo mari tengok sendiri" itu penegasan pelapor amatur dan berkecuali dari Galas tentang keadaan semasa di sana apabila saya membayangkan ketidak-yakinan saya tentang laporannya bahawa Pas semakin parah dan tenat di Galas.

Kononnya Pas kehabisan taktik dan teknik, segala ubat tidak berkesan, dawas belaka, Umno menguasai Galas. Kerana hilang arah, Pas serang Ku Li, tokoh yang Pas puji kerana dalam isu royalti minyak, Ahli Parlimen Gua Musang itu berpihak kepada Kerajaan Pas Kelantan.

Sejauh mana benarnya laporan itu, kita sama-sama tunggu pada 4 November nanti apabila para pengundi Galas menggunakan kuasa mereka untuk memilih wakil rakyat dari parti yang mereka rasa telah, sedang dan akan memberi faedah kepada mereka.

Kita yang tidak dapat menyumbang kuasa undi di Galas hanya mampu berdoa dan berharap agar parti yang kita dukung dan sokong akan meraih kemenangan kerana adat pertadingan , kena ada pihak yang kalah dan kena ada pihak yang menang.

5 comments:

Anonymous said...

Salam. Ambo dok di Galas dan 2 minggu. Dua-dua belah pihak PAS dan BN ambo gi. Betul serupa nga Abang Li Lapor. Ceramah BN lebih cool, relax dan bersahaja sedangkan ceramah PAS agresif dengan serangan yang melampau. Pengundi sini yang ambo temui dah siap sedia nak ngajar PAS agar pertahankan Islam dan tidak pertahankan hubungan dengan DAP dan PKR. Pilihanraya kali ini PAS akan bertemu buku dengan ruas dan kemenangan ada pada BN dengan majoriti yang besar.

john said...

jo lo eh..parok2..kawe dok galas ni..meme keno usoho puok pas kito nih. Payoh nok ejah lagi nih..budok2 mudo rama hok naik bas umno gi tengok bola smale2..harap tok make budi umno..labur ratus2.,.baham juta2..belah2 mano pun sapa 5 hb baru ambo kelik wokalih..ore asli dok degis eh kesetioan pado ku li nih..harap ko cino nga mlayu lo ni nih..india 50-50..

p/s: dok tengoh mikir alasae gapo kalu galas bulih ko umno...(tulong pikir getek saf2 umno deh!)...

Gu John said...

Kalu bileh ko Umno set-set Pas tak payah fikir apa alasannya. Pas yang kena muhasabah diri bakpo pengundi toksir ko Pas walaupun janji syurga. Kalu nok kira takdok orang toksir ke syurga.

Tapi demo mmikir jugok. Sapo Pas dan pemipin Pas yang bole jamin kalu sokong Pas, pangkah Pas boleh pahala, boleh syurga. Ratan tu orang mula tolak Pas. Jualdan peralatan agama untuk kepentingan politik kepartian. Hok tokleh pisah Islam dengan poliik, bukannya Islam dan parti pilitik. Politik dengan parti politikk tu lain-lain. Pas adalah parti politik macam Umno jugak.

kukujariku said...

SEJAHAT-JAHAT manusia adalah seseorang yang tidak mengenang budi...kalau kita hamba allah tentunya kita bersyukur dengan nikmat Allah dengan beribadat kepadanya...kalau kita berterima kasih kepada manusia tentunya kita membalas budi kepada orang yang berbudi kepada kita...TETAPI YANG LAGI AMAT JAHAT...MANUSIA YANG MENGAJAR TIDAK MENGENANG BUDI...BIARPUN MANUSIA ITU DIKATAKAN SEBAIK-BAIK MANUSIA OLEH PUAKNYA...
HARI INI KITA MENGAJAR ORANG TIDAK MENGENANG BUDI...TIBA SUATU HARI NANTI ORANG AKAN TIDAK MENGENANG BUDI KEPADA KITA PULA...Maka apakah yang harus kita kata pada masa itu?????

Anonymous said...

calon umno di dun galas org KAFIR!!!!

gila parok dah nik ajis ni...