Sunday, February 27, 2011

MUNCUL KEMBALI (947)/2

Ramalan dan firasat untuk DUN Bunut Payong bagi PRU-13


DUN Bunut Payong mempunyai 20,686 berdasarkan perangkaan pada pilihanraya umum ke-12 (PRU-12) dengan 92.16% daripadanya adalah Melayu, 6.61% Cina, 0.94% India dan :0.27% bangsa-bangsa lain. Pas/PR akan tumbang jika Umno/BN meletakkan calon yang ada latarbelakang pendidikan agama sesuai dengan imej Bunut Payong sebagai antara pusat pengajian pondok termuka pada suatu ketika dulu dengan tok guru tersohornya bergelar Tok Bunut Payong;

Keputusan PRU-12
UMNO/BN: 6,019
PAS/PR: 10,360
MAJORITI: 4,341
UNDI ROSAK: 146
KELUAR MENGUNDI: 16,525

Keputusan PRU-13 (jika calon Umno/BN berpendidikan agama)
UMNO/BN: 12,410
PAS/PR: 4,151
AKIM/KITA: 101
MAJORITI: 4,254
UNDI ROSAK: 2
KELUAR MENGUNDI: 16,664

NOTA: esok saya akan berikan ramalan/firasat untuk DUN Tanjung Emas. Ramalan hanya tertumpu kepada DUN-DUN sahaja kerana ianya akan menentukan pembentukkan kerajaan negeri. Di Pusat pada hemat/firasat saya Umno/BN tidak akan tergugat untuk tempoh 230 tahun akan datang.

6 comments:

Anonymous said...

Ada logiknya ramalan Meli, sy setuju. Selama ini UMNO dicop parti yg tak nakkan agama, tak warak, jahil tukil, sbb itu di kerdau sedap2 mulut jer org pas tuduh calon umno tipu ijazahnya. Pas ingat calon dia shj yg berkelulusan agama apa lagi al azhar. Kan dah teruk perasan warak, alim pas itu. SEMUANYA PENANGAN NIKCYAJIS.

Anonymous said...

kah..kah..kah..umno? ahli agamo? kah..kah..us.pendi r.panje bukey ahli agamo ko?..menay ko kaloh?..kah..kah..kah..umno kelatey ahli agamo?..kah..kah..kah..ambo tulong umno buleh?..pakat2 letok ahli agamo pondok geting la..dolloh sa'amoh ko..mat nor derih ko?..kah..kah..kah..umno kelatey ahli agamo?...ambo kecek besar mugo tuae tanoh kecek besar..kah..kah..kah..!

Anonymous said...

Hahahaha... ngarut banyok doh ramalan demo ni Meli. Tok payoh la nok ngaku UMNO memperjuang agama dan Melayu... kalu betul nok perjuang Melayu bui duit royalti ko ore kelate hok 90% ore Melayu. Pah nok ngaku ahli agamo guano caro duk nyanyo ko rakyat!

Anonymous said...

Nak tau mengarut ko tidak, tunggu PRU-13. Kwe pun raso puka-puak Pas kena bertobat cepat-cepat. Ramai hak akan mati terkerjut dengan keputusan PRU-13, terutama para penykong taksub dan jumud. Koho dok lok lama, akan ada nanti orang bukan Islam baco talqim bila orang Pas mati.

Lagu mana dengan tokoh wamakaru wamakarallah....yang Pas dok wat naik pentas syarah sani sini dulu. Masuk Islam ke atau dah lari jauh dari Islam. Kalau lari bakpo. Takdok keramat kmo nak tarik dia masuk Islam?

Anonymous said...

sokom..

mt nor deris al-kasyafi dan dollah samah jadi calunnn

plg busuk pun letok meli la... silap2 calon PAS pun undi meli

Anonymous said...

meli ore parti politik ko?