Saturday, November 27, 2010

MUNCUL KEMBALI (857)

Lain ulu lain parang, lain dulu lain sekarang

SAYA ada terima kiriman gambar berikut yang lengkap dengan cacatan melalui email, lama saya perhatikan. Apa ada di sebalik gambar ini. Apa ada kaitannya dengan TGNA.


Terkejut beruk saya bila dijelaskan bahawa gambar hitam putih ini adalah hari persandingan Nik Aziz Aziz Nik Mat (kini Dato dan Tuan Guru) dengan isterinya Tuan Sabariah Tuan Ishak (kini Datin).


Nampak jauh benar bezanya antara dulu dengan sekarang. Betul kata orang lain ulu lain parang, lain dulu lain sekarang.

41 comments:

Anonymous said...

tolong menyebarkan aurat org lain? apa pekdahnya?

john said...

Dah niat dah memalukan orang..akhirnya tertimpa kifarat kepada diri sendiri..sabarlah menanggungnya..jangan nak salahkan orang lain pulak!

Anonymous said...

cuba tengok di link ni...... http://www.utaraonline.net/v4/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=20627&highlight=

Anonymous said...

cuba tengok di link ni...... http://www.utaraonline.net/v4/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=20627&highlight= atau http://www.tranungkite.net/v10/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=30949&start=30

BatuApi @ FireStone said...

Saya buat komen pada posting ini
sila baca di

http://batuapi-firestone.blogspot.com/2010/11/bila-dah-jadi-penulis-tersohor-jangan.html

Anonymous said...

Demo kena Raja Katok? Jadi gapo la ni dia?

Anonymous said...

keluarga demo dah hancur...pastu demo nak hancurkan rumah tangga org pulok....

Anonymous said...

jgn dedah aurat kalu tak mau org sebarkan. apalah!!!

Anonymous said...

org ini melayu semua salah. penotorlah. tak bangga jadi melayu lah. itu salah. ini tak batul. yang gi buat masjid cina di rantau panjang tu apa pasai?? kalau strategi politik nak dapat undi cina pun jgn lh sampai ke tahap itu sekali.

Anonymous said...

x kesahla ape2 pn, jgan konar tang laing..fitnah ke x fitnah?

Anonymous said...

Ni gambar Nik Aziz Kamil bukan Nik Aziz Nik Mat dan isterinya. Memalukan betullah awak ni posting fitnah. Wajib awak tarik posting ini dan minta maaf kepada TG Nik Abdul Aziz. Itu pun jika kamu takut Allah dan seksanya, jika tidak tak per la jawab di akhirat nanti...

Anonymous said...

bawak ler bertobat, dah tua...kot2 esok lupa mati tak sempat nak mintak maaf kat tok guru....

kalau ada maruah, pakcik meli patut tarik balik artikel fitnah ini dgn segera....

buat blogger umno yg lain2 juga, teruskan sebarkan fitnah sebelum malaikat mencabut nyawa!

Telok Bakong said...

berahi benar fitnah kat oghe lain

melikapakjangak said...

PENJELASAN:
Saya bukan orang politik. Saya tidak tidak ada matlamat politik. Bila orang send gambar saya postinglah.

Jangan melihat dari sudut jahatnya atau negatifnya. Lihat dari sudut positifnya, hikmah di sebaliknya.

Kalau gambar ini bukan gambar TGNA, maka dengan penyiaran gambar melalui blog berkecuali ianya akan lenyap dengan sendiri. Segala penyibaran berita tidak benar akan terhenti dengan sendiri.

Kalau benarlah itu gambar TGNA dan Datik Tuan Sabaruiah sebaaimana yang didakwa, itu kita zaman silamnya. Abu Bakar, Umar, Ali dulu pun bukannya alim asalanya, mereka alim selepas kenabian dan kersalunan nabi Muhammad s.a.w.

Kita manusia tidak akan babah dari melakukan salah dan silap. Mungkin ada pihat yang sebarkan gambar ini sebagai tindak balas kepada serangan kepada Datin Seri Rosmah dan Datuk Seri Najib sebagai menantu TGNA, Ariffahami menjadi mangsa serangan balas kerana keghairhan orang Pas serang Khiary dan Pak Lah.

Yang pasti Airffahami baik dan mulia htainya sebagaimana juga Khairy. tetapi malangnya mereka jadi menantu MB dan PM. Bila PM dan bini PM dan dipersendakan, sebagai imbalan dan tindak balas, MB da bini MB pula diganyang.

Kalau betul itu gambar TGNA dan isteri tentulah ada pembocoran dari dalam, kalau ianya gambar pasangan lain dan dikaitkan dengan gambar TGNA dan isteri, ianya adalah suatu pembphongan dan ianya akan terhpaus dengan sendiri.

Seingat saya melalui blog saya banyak keskes fitnah selesai, terasuk kes kononnya Takiyuddin kawin anak Abe Din, adik kepada Abe Jak (kononnya bini Taki anak saudara Abe Jak) yang tersebar dan disebarkan oleh orang pas.

Ertinya apa yang diposting tidak semestinya fitnah dan bertujuan jahat, keuali yang membaca dan menilainya dengan niat jahat dan perasaan dan pemikiran cemar.

Anonymous said...

salam...
kalau org PAS kata kat orang lain, kat org UMNO ke contohnya......tu bukan fitnah, perihal jer...tapi kalau cerita sentuh jer psl pemimpin PAS...FITNAH slalu! Wahai penyokong2 PAS...tolonglah nasihatkan ko pemimpin2 demo, bo lah dok kato ko tok Najib, Muhyidin, Mahathir, Pak Lah, dsb...sbb kata-kata tu sebahagian besarnya juga adalah FITNAH! banyoklah puok2 demo...skutu2 demo dok kato Najib bunuh altantunya la....rasuahla...hakikatnya hok jong mengata tu tak dok skali...semata-mata persepsi!...Tak berdosa ko kalu gitu?....celek getek gak...jangan jadi babok sangat!

Anonymous said...

kalau benda tu tak betul, dia akan hilang dengan sendirinya..ya betul tapi di mana prinsip saudara selama ni sebagai seorang pengamal media. tulis berita n biarkan gitu jer atas alasan kalu tak betul benda tu akan hilang sedangkan kita yang dok sebar sana sini. gini la demo tulis berita hina islam, quran, hina Allah pastu royak bila berita tu tak betul akan hilang dengan sendirinya. bagi ambo, cara demo banyak tak kena dah. kalu demo tgk quran hadis pun bukan lagu tu cara dia. rasa kontra sangat prinsip hak demo dok sebut selama ni dengan kejo buat demo

Anonymous said...

Fikiran meli mungkin "tengah saru", jiwa meli juga mungkin semakin "tak tenteram". Meli terlalu "bersemangat" bila dedah gambar2 Nik Aziz? telah diizinkan?...Dedah sesuatu kesilapan yang ditinggalkan... .. mungkin telah diampuni....

Apakah meli sedang alami masalah psikatarik? Semuga Allah akan balasi dengan "terdedah 'aib diri sendiri"...

ZAMAN FITNAH .... semua 'aib dan maruah diri tiada harga lagi... masyarakat semakin rosak kerana pemimpinnya ramai yang rosak akhlak.... "fish rotten from the head" ... manusia tidak lagi endahkan perkara pokok/ fundamental iaitu ..isu aqidah, akhlak, kerukunan sosial & kemanusiaan, kemapanan ekonomi dan hari kehidupan dialam akhirat.... Gara2 pilih para pemimpin fanatik sekular & ketamakan materialistik ditampok kuasa!

Mentaliti melayu masih dijajah. penjajahan barat belum berakhir! Kemerdekaan 1957 adalah gagalsebahagian besarnya.

pkks said...

pembohongan hilang sendiri?? saya juga harap dosa saya terhapus sendiri, tak payah nak taubat...

Anonymous said...

Korang sume nie tau ke x definisi "fitnah" nie?Oi UMNO jahil,fitnah tu sebarkan berita yg dah putar belit.Kalo sebarkan berita yg sepatutnya rakyat tau supaya org tidak dizalimi itu jihad.

Anonymous said...

Jihad jugak ko dok pertahankan ideologi sekular & golongan kapitalis ?

Anonymous said...

kahkahkah...hilang dengan sendiri????? wak lu laa....tua nak mampos tak sedar diri lg buat fitnah kat tok guru....selagi hang tak mintak maaf dan tarik balik artikel fitnah ni, tunggula mahkamah Allah diakhirat sebar fitnah! nak cari tok guru nik aziz diakhirat nnti dalam bilion2 manusia mintak maaf....kalau betul hang ada keinsafan mintak maaf segera atau tarik balik artikel celaka ni!!!

melikapakjangak said...

MAKLUMAN:
Sebelum bertemu di akhirat, saya mungkin akan bertemu dengan TGNA di mahkamah dunia kerana samannya teradap komen saya tentang pendiriannya yang disiarkan oleh Utusan Malaysia tidak berapa dulu.

Lawyer dah ada call saya bagi memastikan alamat tempat tinggal dan nombor telefon saya tidak berubah.

Kepada lawyer dah saya tegaskan, alamat dan nombor telefon saya tetap sama dan saya tidak pernah gentar untuk hadapi apa-apa perbicaraan dan saya bertanggungjawab sepenuhnya ke atas apa yang saya tulis.

Saya tidak penah memberHALAkan sesama manusia dan saya akan terus menulis apa yang patut ditulis selagi nyawa dikandung badan kerana menulis adalah kerja saya dan saya dilahirkan untuk jadi penulis, untuk jadi saya, bukan untuk jadi sesiapa dan untuk menyembah atau untuk gentar pada sesiapa.

Anonymous said...

Kesian kalau hati dah hitam. Kata apa sahajalah tentu takkan di terima. Mungkin dia nak glamerkan dirinya sendiri agar Umno akan bantu dia yang dalam bentuk kebendaan kerana sama2 memfitnah TG Nik Aziz. Sepatutnya lagi tua lagi takut dosa, ni tidak lagi tua lagi nak tunjuk keras kepala. Patutlah anak pun waktu sakit tak melawat dia. rupanya memang orang bermasalah jiwa. Terpaksala minta sana-sini konon bantuan untuk penyakit. Anak yang ketika itu isteri kepada setiausaha Menteri buat tak tahu... ALLAH AKAN BALAS SETIAP PERBUATAN KAMU.

Anonymous said...

Demo tak layok...demo sapo?

Anonymous said...

Nik Aziz apa kurangnya. Dok kata dan fitnah Najib dan Tun mahathir dulu. oauww ko Nik Aziz takleh nak sentuh. Kow orang lain tak apa. Zuhud sangat ko Nik Aziz ni. Dok hina ulamak dan mengaibkan para ulamak ni bukan jenis zuhud dan alim lah. kecuali ni ulamak parti yang mengutamakan puak dia jah. basa ulamak asobiyyah. Orang lain jahil dia sorang jah alim. angkuh dan sombong gayanya. Pade pun Allah panjangkan umurnya.

Anonymous said...

woi anon bangang November 29, 2010 3:36 AM;

bg bukti la nik aziz fitnah najibtuya, madetmamak, ini dah ada bukti gambar tsbt bukan nik aziz....

so kalau nik aziz suka fitnah, hang pun bengong ikut jadi tukang fitnah apsal?

Amri Mat Saaid said...

salam..ek eleh bor bor lah mu meli..benda x betul kau ada-adakan tu fitnah lah tu..

sudirumusibarat said...

Jenis sumbat semua ke dalam perut/otak/tulisan tak kira halal haram dosa pahala(pusing keliling).Nak jadi bebas konon, biar orang menilai sendiri.Hitam putih kehidupan.
Dunia realiti tak sama dalam novel.

Mabuk kah si Meli Kapak Bergaya.

Sayang 1000x sayang,Anda bergaya Orang lain yang susah.Realiti dunia tak sama di akhirat.

jagan teruskan tabiat ini di waktu usia telah sore!

Anonymous said...

up balik.


Ni gambar Nik Aziz Kamil bukan Nik Aziz Nik Mat dan isterinya. Memalukan betullah awak ni posting fitnah. Wajib awak tarik posting ini dan minta maaf kepada TG Nik Abdul Aziz. Itu pun jika kamu takut Allah dan seksanya, jika tidak tak per la jawab di akhirat nanti...

Anonymous said...

Meli, Meli...orang sibuk nak menulis,buat blog, ko pun sibuk nak menulis, buat blog..

orang menulis ada ilmu, ko menulis tanpa ilmu...kan nampak kebodohan sendiri..

benda yang takde asas ko gi sebar kat orang lain..apa tujuan ko kalau bukan nak burukkan nik aziz..pastu amik mudah je, gambar tu silap, pasni akan lenyap sendiri...mudah sungguh ye..ibarat ko berak dan harap taik yang masih melekat di punggung ko hilang dengan sendirinya...bagus2

memang ko mungkin bukan orang politik..tapi ko penyokong orang politik..secara tidak langsung ko juga akan memperkatakan tentang politik..ada paham???

dah tua2 ni tak payah la galak sangat berblogging ni...namapak sangat tua benar...banayak2 la ibadat, pegi masjid daripada menyebarkan fitnah...

dah la fitnah orang tapi tak nak mengaku, lagi la buruk perangai...jangan la tunjuk contoh buruk kat anak2 dan cucu...kesian deme tu..


udah-udah le Meli...bawokla bertobat..balik2 le ke perak..duduk kelantan lelama pon bukan reti bersyukur..

joostspring said...

alah ko nik ajis gak ggege gegok belako...

ngetok angin la kl kena ko nik ajis gak...

smpi nak hok jenis lembu g report polis pasal kes gmbr ajis kena edit..

baik pas,pkr,umno dgn dap ni serupo jah bab2 edit gmbr dgn buat propaganda ni....

alah ko ore xisle..alah ko dia gak isle sgt la wei...

WAH HARAM MU, WAH HALAL AKU...

kahkhkhakhakhkahakhakah....

melikapakjangak said...

udah-udah le Meli...bawokla bertobat..balik2 le ke perak..duduk kelantan lelama pon bukan reti bersyukur..

November 29, 2010 9:26 PM

UNTUK MAKLUMAN SAUDARA, SAYA ANAK KELANTAN JATI. SAYA LAHIR DI KELANTAN DAN AKAN MATI DI KELANTAN. DILAHIRKAN DI KAMPUNG RONG CHENAK, TOK UBAN, PASIR MAS, KELANTAN.

SEMASA BELUM AKIL BALIGH LAGI SAYA SUDAH BERADA ATAS MADRASAH DEPAN RUMAH TOKCIK SAYA. TURUT MENGAJI KITAB DENGAN ORANG DEWASA.

DALAM SOAL HUKUM HAKAM, TIDAK MUDAH UNTUK SESIAPA PUN KELABU-ASAPKAN PEMIKIRAN SAYA.

SAYA BOLEH FAHAM KENAPA SAYA DITAKDIR MINAT MENULIS DAN SAYA AKAN MENULIS IKUT APA YANG PATUT DITULIS.

SOAL DITERIMA ATAU TIDAK, DIFAHAMI ATAU SEBALIKNYA OLEH PEMBACA, ITU BUKAN MASALAH SAYA. KALAU RASA TIDAK BETUL DAN SAYA MREMFITNAH, SAMANLAH.

SAYA AKAN BERTANGGUNGJAWAN SEPENUHNYA TERHADAP APA YANG SAYA TULIS.

UNTUK BERHALAKAN, MEMUJA ATAU TUNDUK MENGUKU KEPADA MANA-MANA PIHAK ATAU INDIVIDU, MINTA MAAF, ITU BUKAN SIKAP DAN PRINSIP SAYA.

Cikgu Di said...

Salam buat tuan...
Saya agak terlewat menjengok blog tuan dan paparan gambar yang heboh diperkatakan oleh mereka yang anti tuan pernah saya lihat dalam laman blog lain ...sayangnya dah lupa blog siapa?. Kesian tuan dibuli dengan kata-kata yang tak bertapis.Pada hal gambar tersebut dari hantaran dari blog orang lain. Cuma kaki pukul dan nasi tambahnya memenag hebat kerana tuan mesra UMNO.Sampai suruh tobat
dan yang hebat lagi tuan dipijak-pijak seperti kertas buruk.
Kalau begini sikap pejuang Islam hebat betul.Patutlah sampai bangsa lain yang guna ayat-ayat Quran yang kadang entah apa yang dibaca dan ditaksirkan kerana mesra PAS telinga tidak pun berkibas malah bertepuk tangan menyokong betul?.Apakah kecil ayat-ayat Quraan itu bila di iklan seperti dikedai kopi oleh bangsa lain ? Bila tuan posting gambar demikian betapa pekanya mereka seribu panahan nista di lemparkan kepada tuan. Persoalan ini dikira tuan yang bertanggunjawab dengan tuan gambar.. nasihatlah dengan baik atau apakah lebih besar fitnah dari memperlekehkan Al-Quraan ? Dan membiarkan Masjid dan Surau diceroboh dengan orang politik yang tidak bertudung auratnya ?...Fikir-fikirkan...walahualam.

melikapakjangak said...

Cikgu Di!
Dimaki hamun dan dinista bukan perkara baru dalam hidup saya. Bukan orang biasa, tok wakil, malah ketika itu adalah Setiausaha Perhubungan Pas Negeri pernah sifatkan saya sebagai BUDAK SAKIT OTAK dan SAIKO.

Saya pernah ambil hati. Saya masih juga bersembahyang berimamkannya. Macam seseorang yang menyertai angkatan tenteralah Cikgu, tidak boleh takut kena peluru dan ledakan bom kerana mahu tidak mahu tugas keaskaran terdedah kepada kemungkinan kena tembak dan kena bom.

Demikian juga dengan saya, apabila memilih menjadi seorang penulis, saya kena hadapi segala kemungkinan termasuk diseranah dan dinista kerana kemampuan berfikir manusua beranikamacam tahapnya. Ada yang dia rasa cerdik tetapi sebenar tidak cerdik, ada yang rasa bijak tetapi tidak bijak.

Para penjenguk boleh nilai sendiri bentuk komen yang dihantar pada tahap mana kecerdikkan dan kebijaksanaan pengomen. Banyak komen yang membuat saya ternenyum dan ketawa terbahak-bahak.

Kalau ikutkan caci maki dan nista serta ugutan, lama dah saya jadi gemulah. Saya pernah menerima kelongsong peluru, kapak kecik dan batang langsat yang dipos. Tetapi segala-galanya tidak pernah patahkan semangat saya untuk terus menulis.

Masa S46 pernah ada yang telefon ajak bertetak depan ibupejabat S46 Wakaf Siku. Saya pergi ke sana, tunggu sampai pukul 3.00 pagi, tak ada sapa pun yang muncul walapun saya hanya datang seorang diri atas keyakinan saya tidak akan binasa kalau bukan dengan izin-Nya.

Walaupun saya bukan alim tetapi saya bukan menulis dengan kejahilan, ada tujuan dan matlamat dalam dakwah. Saya tak terima bulat-bulat apa yang seseorang itu kata, kecuali firman Allag dan hafus nabi.

Mungkin cara saya tidak disenangi oleh sesetengah pihak yang melihat apa yang saya tulis dengan mata parti politik penuh prejudis. Yang mindanya terbuka barang tak jadi masalah.

Saya tidak anggap caci cerca, sumpah seranah dan ugutan itu suatu bentuk penghinaan terhadap saya, sebaliknya yang mencaci-cerca, menyumpah-seranah dan ugut saya itulah yang menghina diri mereka sendiri.

Saya tak akan mati kerana dikeji dan bukan hidup kerana dipuji. Yang nak maki...maklilah asalkan rasa bahagia dengan makian. Saya bukan wujud dengan sendiri, saya ada tuan yakni Allah. Mencaci saya bermakna mencaci ciptaan Allah.

Cerdik atau bodohnya saya memnang telah sedia terskrip dalam takdir-Nya. Kalau ketidak-sempurnaan saya dicaci dan diperhina bermakna ketidak-sempurnaanlah ciptaa Allah lah yang dicaci. Dapat dosa ke pahala...pakat-palat fikirlah sendiri.

Saya lebih takut dipuji dari dikeji, takut lupa diri, agas, angkih, sombong dan bongkak kerana pujian sedangkan yang berhak dipuji hanya Allah dan Rasul-Nya.

Anonymous said...

cikgu di, kalau betul mu cikgu, sangat malang anak murid bercikgukan mu. gambar tersebut adalah fitnah, walaupun diberitahu tetap dipertahankan oleh si tua meli.

patutlah ramai murid sekolah dimalaysia berzina, kerana bercikgukan cikgu di :'(

melikapakjangak said...

PEMBENTULAN
Saya pernah ambil hati....BACA....Saya tak pernah ambil hati....UALANG....Saya tak pernah ambil hati

Anonymous said...

Dengan bergurukan Nik Aziz maka amanlah Kelantan. Zina takdok, rogol takdak, buang anak takdak, minum arak takdak. Ketagih dadah takdak. semuanya selkamat sejahtera. Celik mata lah sikit wahai anom di atas. jangan buta mata hati smeta koh Nik Aziz bagi jaminan mu dan puak PAS masuk syurga. Nik Aziz pun belum tentu kecuali dengan keizinan Allah. Aku tak hairan dengan puak PAS yang sombong, suka hina dan mendoakan keburukan orang sebab itu dah jadi sifat Tok Guru (garu) dia.baso babok.

joostspring said...

anaom 12.20

demo xth lg ko..

duduk di kelate ni srupo dduk mekah dah2...

dah la maju gila kelate lani..hehhehhhe

bila org tnya kelate ni maju sbb aper..nik ajis oyt di kelate ada TESCO...pah tu pada masa yg sama duk kutuk kerajaan pusat sbb ada business dgn yahudi...

yg TESCO tu bkn hok yahudi ko abe ajis wei????

parok2.....

WAH HARAM MU...WAH HALAL AKU

hahahahahhahahhaha

kahakhakhakahakhakhaka

Anonymous said...

ramai anak muda minum arak di klate weh. cina yg jual anak melayu mujo telan. tengok di jln kg mata air, di kg pahi, di kg manek urai lama dan di kg kemubu g. musang. no ekor pulak ramai org melayu dah jadi ejen sejak zaman pas merentah. judi ni semakin meriah. pas hanya pandai haramkan, nak kawal aktiviti tak reti. sudahnya arak dn judi semakin membiak. dadah ni toksoh ceritalah. apa pas buat untuk mengatasi semua ni???

Anonymous said...

meli hanya berHALAkan kepada UMNO saje

noor said...

Meli, ingat satu saja, jikalau anda buat tujuan satu untuk duniawi(kepuasan nafsu serakah mu)..ingat, mu ada anak, ada cucu, kalau tak kena dirimu, kena ko anak mu nanti, kalau tak cucu mu. Ingat lah, fitnah ni satu benda besar. Kalau mu sendiri kata tak pasti, buat apa dok posting gambarnyo. Beralaslah sikit. Mengenai saman tu, berani buat berani tanggunglah, tok usah dok bangga lah. Satu ini, lahir dekat masjid tak semestinya alim, berakhlak baik. Ramai jadi hantu...kesimpulannya, jangan dok manggok lah, agah dan doh nyusah ko orang. Itu pesanan ambo